Hero Image

Help ons met een nieuwe naam!

In 2025 brengen we een online service voor klanten van Zilveren Kruis uit, in de vorm van een app. Maar welke naam past het best bij deze app? We hebben twee heel verschillende namen bedacht en zijn benieuwd wat voor beeld jullie bij deze namen krijgen.

Wat denk je als je deze namen ziet?
Wat voor service denk je dat bij de naam hoort? Waar doet de naam je aan denken? Wat verwacht je van de app als je de naam leest? En welke naam past volgens jou het best bij Zilveren Kruis?

  • HebIkWat
  • ZelfZorgApp

Wat de app allemaal kan, houden we nog even geheim
Omdat we benieuwd zijn welk beeld jullie hebben bij de namen, delen we nog niet om wat voor soort service het gaat. Zodra we daar meer over kunnen delen, lees je dat terug via Samen Bereikt.

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Lijkt me net zoiets als "de thuisdokter". Eerder gericht op beperken van de bezoeken aan de (huis)arts dan op verbetering van de geleverde zorg aan de patient.

    Een uitkomst van deze digitale geneeskunde: Vraag aan een patient met een ernstige sepsis ten gevolge van een opgestegen cystitis. "waarom heeft U zo lang gewacht met hulp zoeken." Antwoord: In de (digitale!!) informatie stond dat het drinken van cranberriesap wel zou helpen.

    Geneeskunde vereist een studie. Het gemiddelde IQ van uw clientele is per definitie 100. Derhalve is interpretatie van symptomen door leken een potentieel gevaarlijke situatie als die leidt tot het niet consulteren van een echte deskundige. Daarom: Geef steeds opnieuw aan dat indien de klachten/ongemakken/onrustige plekjes op de huid etc. niet op hele korte termijn verbeteren contact te zoeken met een deskundige. Nog beter: verkort de wachttijd voor consultatie van een (huis)arts.

    Overigens is er naar mijn mening geen tekort aan huisartsen, maar een inzetbaarheids probleem. Als elke huisarts een dag meer aan patientenzorg zou kunnen besteden in plaats van aan bureaucratie zouden we een teveel aan huisartsen hebben. Hier ligt ook een taak voor de verzekeraars. En die is niet op te lossen door invoering van apps. zoals thuisdokter etc.

Opmerking
  • Offline

    Lijkt me net zoiets als "de thuisdokter". Eerder gericht op beperken van de bezoeken aan de (huis)arts dan op verbetering van de geleverde zorg aan de patient.

    Een uitkomst van deze digitale geneeskunde: Vraag aan een patient met een ernstige sepsis ten gevolge van een opgestegen cystitis. "waarom heeft U zo lang gewacht met hulp zoeken." Antwoord: In de (digitale!!) informatie stond dat het drinken van cranberriesap wel zou helpen.

    Geneeskunde vereist een studie. Het gemiddelde IQ van uw clientele is per definitie 100. Derhalve is interpretatie van symptomen door leken een potentieel gevaarlijke situatie als die leidt tot het niet consulteren van een echte deskundige. Daarom: Geef steeds opnieuw aan dat indien de klachten/ongemakken/onrustige plekjes op de huid etc. niet op hele korte termijn verbeteren contact te zoeken met een deskundige. Nog beter: verkort de wachttijd voor consultatie van een (huis)arts.

    Overigens is er naar mijn mening geen tekort aan huisartsen, maar een inzetbaarheids probleem. Als elke huisarts een dag meer aan patientenzorg zou kunnen besteden in plaats van aan bureaucratie zouden we een teveel aan huisartsen hebben. Hier ligt ook een taak voor de verzekeraars. En die is niet op te lossen door invoering van apps. zoals thuisdokter etc.

Onderliggend
Geen gegevens