Hero Image

Welke zorgonderwerpen wil jij graag uitgelegd hebben?

De wereld van zorg en verzekeren is best ingewikkeld. Wat doet mijn verzekeraar eigenlijk? Waar kan ik terecht voor hulp? Wie betaalt wat in de zorg? En wat staat er nú weer in de krant? Daarom proberen we op #ohzitdatzo! verschillende actuele onderwerpen zo simpel en feitelijk mogelijk uit te leggen. Zo geven we uitleg over fraude in de zorg, leggen we je uit hoe het zit met huisartsentekorten en waar je premie naartoe gaat.

We zijn benieuwd: wat wil je uitgelegd hebben? Deel jouw vraag met ons. En misschien ontdek je via #ohzitdatzo! hoe het écht zit!

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Het betreft misschien iets kleins maar de vergoeding voor brillen begrijp ik niets van.

    Wij zijn beiden brildragend en ja om de 3 jaar komen wij voor vergoeding in aanmerking.

    Allereerst worden wij bestookt met brieven / mailtjes dat we echt langs moeten komen (best irritant, maar begrijpelijk vanuit de opticien). Uiteraard worden de ogen gemeten en en, op zich goed maar dan komt er bijvoorbeeld een uitslag dat de ogen niet zijn veranderd / zeer kleine afwijking maar dat is geen reden om te zeggen ‘gaat u maar weer’ maar wordt een bril verkocht en dan komt de waanzin je krijgt gratis een 2de (eventueel een 3de voor een ander).

    Ik kom voor controle en ik wil voor 1 bril betalen (indien nodig, want gratis een 2de bril bestaat niet).

    Zou het niet veel logischer zijn om personen (aangezien de bevolking steeds ouder worden) de controles vaker te doen (met de juiste vergoeding voor de opticien) en de vergoeding op brillen af te schaffen en wil je 2 brillen dan betaal je er maar voor.

    Kortom zouden wij met de ogen niet in belang van de klant veel efficiënter om kunnen gaan.

Opmerking
  • Offline

    Het betreft misschien iets kleins maar de vergoeding voor brillen begrijp ik niets van.

    Wij zijn beiden brildragend en ja om de 3 jaar komen wij voor vergoeding in aanmerking.

    Allereerst worden wij bestookt met brieven / mailtjes dat we echt langs moeten komen (best irritant, maar begrijpelijk vanuit de opticien). Uiteraard worden de ogen gemeten en en, op zich goed maar dan komt er bijvoorbeeld een uitslag dat de ogen niet zijn veranderd / zeer kleine afwijking maar dat is geen reden om te zeggen ‘gaat u maar weer’ maar wordt een bril verkocht en dan komt de waanzin je krijgt gratis een 2de (eventueel een 3de voor een ander).

    Ik kom voor controle en ik wil voor 1 bril betalen (indien nodig, want gratis een 2de bril bestaat niet).

    Zou het niet veel logischer zijn om personen (aangezien de bevolking steeds ouder worden) de controles vaker te doen (met de juiste vergoeding voor de opticien) en de vergoeding op brillen af te schaffen en wil je 2 brillen dan betaal je er maar voor.

    Kortom zouden wij met de ogen niet in belang van de klant veel efficiënter om kunnen gaan.

Onderliggend