Stel jij je vraag over je zorgverzekering op Samen?

Op Samen kun je een vraag stellen over je zorgverzekering. Onze moderators beantwoorden je vragen, zodat ook andere verzekerden die naar dezelfde informatie op zoek zijn het antwoord makkelijk kunnen vinden. En andere communityleden kunnen ook meepraten als zij informatie of ervaringen hebben die jou verder kunnen helpen.

We zijn op dit moment bezig met het verbeteren van Samen. Daarom zijn we benieuwd naar jullie wensen en ervaringen met het stellen van een vraag. Wanneer zoek je antwoord op je vraag op Samen? En stel je je vraag op dan zelf of kijk je wat anderen al gevraagd hebben? En wat vind je prettig als je een vraag stelt op Samen en wat juist minder?

22-01-2021 - update van de moderator:
Afgelopen weken gingen jullie met Martin in gesprek over het verbeteren van het Samen platform. In het tabblad ‘Waar staan we nu’ bovenaan deze pagina lees je wat Martin met jullie input heeft gedaan.

Loop je nog ergens tegenaan? Of heb je een idee om Samen te verbeteren? Deel deze in het topic: Deel jouw eerste ervaringen met Samen

Bovenliggend
  • Offline

    Hallo ,

    Binnen deze community zit al veel ervaring in de zorg. Wat voor een niet verzekerde (bij Zilverenkruis) niet helemaal duidelijk is, is het feit dat ook hun een vraag kunnen stellen op Samen. Ik ben Zelf namelijk ook geen klant en ben gewoon uit interesse en ervaring op het oude forum terecht gekomen. Een bredere bekendheid van dit zorgplatform kan zoveel mensen helpen. Als ik de FB groepen lees is hier echt behoefte aan.

    Helaas bied Zilverenkruis niet helemaal de dekking in de aanvullende verzekering die ik nodig heb.

    Ook zou er misschien iets meer aandacht besteed kunnen worden aan het overstappen van verzekeraar. Ik bedoel dan geen reclame voor het overstappen naar Zilverkruis maar Hoe zit het met een PGB indicatie die door de andere verzekeraar is gesteld? Hoe word deze overgenomen? Hoe zit het met een machtiging voor een tweede paar ortheses? 

    Samen bestaat al een tijdje maar ik kom nog steeds een aantal bugs tegen waaronder het uitloggen, dit komt het gebruikersgemak niet ten goede als je nieuwe leden wilt aantrekken.

  • Offline als antwoord op jesse:

    Hoi Jesse, bedankt voor je uitgebreide toelichting. Je bent ondertussen al een kenner op ons platform dus ik ben blij dat je je mening met ons deelt.

    Wat jij zegt over het feit dat niet klanten hier ook terecht kunnen hebben we inderdaad tijdens de usertesten ook terug gehoord! Het was onduidelijk of je als niet klant kan inloggen. Dus goed om te weten dat je dit herkent als niet klant. Ik ben benieuwd wat het voor jou, als niet klant, zo fijn maakt om het Samen platform te bezoeken?

    Interessant wat je zegt over reclame/informatie over het overstappen en het overnemen van machtigingen etc. Heb je ideeën over hoe dat anders zou kunnen? Ik zou je graag willen uitnodigen om je idee met ons te delen via het Denk Mee stukje op het platform.

    Het inloggen issue herken ik qua frustratie. We hopen daar zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden! Ik lees dat je tegen een aantal bugs aanloopt? Ik hoor graag welke dit zijn.

    Bedankt alvast voor je input Jesse.

  • Offline als antwoord op Martin:

    Hallo @martin,

    Ik ben erg geïnteresseerd in het onderwerp zorg dit komt mede doordat ik er zelf redelijk veel gebruik van moet maken. Het zorgstelsel is af en toe best een jungle van regels. Ik ben hier al aardig in thuis maar leer hier op Samen nog iedere dag.

    Wat betreft mijn idee van het overstappen met machtigingen van PGB en hulpmiddelen hoort denk ik niet thuis in het idee gedeelte. Het is meer iets waar een zorgexpert van jullie een keer een blog over kan schrijven hoe dit in zijn werk gaat.

    Een van de bugs waar ik last van heb is het wegschieten van een tag, ook in dit bericht weer het geval.

Reageren
  • Offline als antwoord op Martin:

    Hallo @martin,

    Ik ben erg geïnteresseerd in het onderwerp zorg dit komt mede doordat ik er zelf redelijk veel gebruik van moet maken. Het zorgstelsel is af en toe best een jungle van regels. Ik ben hier al aardig in thuis maar leer hier op Samen nog iedere dag.

    Wat betreft mijn idee van het overstappen met machtigingen van PGB en hulpmiddelen hoort denk ik niet thuis in het idee gedeelte. Het is meer iets waar een zorgexpert van jullie een keer een blog over kan schrijven hoe dit in zijn werk gaat.

    Een van de bugs waar ik last van heb is het wegschieten van een tag, ook in dit bericht weer het geval.

Onderliggend
  • Offline als antwoord op jesse:

    Hi Jesse,


    Dank voor je toelichting. Dat het zorgstelsel een jungle is, kan ik beamen. Dagelijks is het voor ons ook een uitdaging om alles zo duidelijk te mogelijk te maken. @Michelle zal je zo een priveberichtje sturen om te bekijken wat we met jouw idee kunnen doen.

    De bug is vervelend. Ikzelf heb deze nog niet gehoord. Bedoel je het taggen van een ander communitylid? Ik zie inderdaad dat dit mis gaat. Ik zal hier even naar gaan kijken en even met mijn collega van IT kijken wat hier voor nodig is.