Hero Image

Samenvatting van je telefoongesprek
Community-lid Handewijs deelde het idee om een bevestiging te krijgen na een telefoongesprek met onze klantenservice. En dat je daarom kunt vragen als verzekerde. Handewijs vindt dat vooral belangrijk bij complexe vragen, of als het bijvoorbeeld om veel geld gaat.

We hebben deze wens besproken binnen Zilveren Kruis. We zien dat deze wens soms terugkomt. Maar we weten nog niet precies wanneer verzekerden een bevestiging krijgen prettig vinden. En wanneer dat niet per se nodig is. Daar komen we graag achter.

Daarom vragen we jouw hulp. Heb jij weleens een telefoongesprek met de klantenservice achteraf willen nalezen? En wat maakte dat je die bevestiging belangrijk vond?

Log in en reageer


Update 10 februari 2022:

Wat fijn dat jullie je ervaring wilden delen. Dat geeft mij een beter beeld van wanneer jullie een bevestiging van een gesprek willen ontvangen. Met een gespreksbevestiging hoef je niet nog een keer te bellen.

Jullie willen in de onderstaande situaties een gespreksbevestiging ontvangen:

Als hulpmiddel tijdens een gesprek met een zorgverlener
In situaties waarbij de informatie mogelijk minder goed binnenkomt (onderwerpen met een bepaalde emotie)
Het teruglezen van informatie en afspraken op een later moment
Jullie ervaring helpt ons om dit verder te onderzoeken
In het vervolggesprek kijken we bijvoorbeeld naar privacyregels. En kijken we hoeveel tijd het kost voor een medewerker. We geven hier een update wanneer er meer duidelijk is.

Bovenliggend
  • Offline

    Als ik denk dat ik dingen achteraf terug zou willen lezen, stuur ik doorgaans óf een mail óf ik open er een topic over op de Community. Dan heb ik mijn antwoord schriftelijk, zodat ik daarvan bewijs heb en kunnen er geen misverstanden ontstaan. Als je achteraf een samenvatting zou kunnen krijgen van een telefoongesprek, zou ik waarschijnlijk ook wel vaker gaan bellen. Maar ik kan me tegelijk voorstellen dat het erg veel tijd kost, want het lijkt me ook wel overdreven om van elk 'onbenullig' telefoontje zo'n samenvatting te maken. Maar waar leg je de grens tussen 'belangrijk' en 'onbenullig'?

  • Hoi HSS, Goed dat je verschillende belangen tegen elkaar afweegt, het ontvangen van een gespreksbevestiging en de tijd die dat kost. Je vraag je ook af waar de grens ligt tussen ‘belangrijk’ en ‘onbenullig’. Dat is een goede en meteen ook hele lastige vraag, want wat voor de een belangrijk is kan voor de ander onbenullig lijken. Waar ligt voor jou de grens tussen “belangrijk en onbenullig” als het gaat om een bevestiging van een telefoongesprek?

  • Bedankt voor je reactie hss. Wat je zegt over privacy klopt helemaal. Dat is ook zeker iets dat we mee nemen in de gesprekken over dit onderwerp. Privacy speelt een belangrijke rol bij mogelijke oplossingen wanneer blijkt dat de behoefte breder gedragen wordt. Bedankt voor je bijdrage!

  • Offline als antwoord op Carola - Zilveren Kruis

    Dat lijkt me op voorhand lastig aan te geven, want dat hangt heel erg van het onderwerp af waarvoor je belt.

    Naarmate dit item hier verder besproken wordt, vraag ik me ook steeds meer af hoe het privacy-technisch geregeld is/wordt. Want als je evt. een samenvatting van een telefoongesprek wilt aanbieden, betekent dat m.i. ook dat je sowieso van elk gesprek een opname moet maken. Je kunt tenslotte niet van de medewerker verwachten dat die beschikt over een dermate goed geheugen, dat deze zich na afloop van elk gesprek alle details nog weet te herinneren. Volgens mij betekent dat dus ook dat daar aan het begin van elk gesprek toestemming voor gevraagd moet worden. En wanneer die toestemming verleend wordt, wat gebeurt er dan met die opnames? Hoe lang blijven die bewaard? Kortom: ook op dat gebied zijn er wel issues waarover terdege nagedacht moet worden.

Opmerking
  • Offline als antwoord op Carola - Zilveren Kruis

    Dat lijkt me op voorhand lastig aan te geven, want dat hangt heel erg van het onderwerp af waarvoor je belt.

    Naarmate dit item hier verder besproken wordt, vraag ik me ook steeds meer af hoe het privacy-technisch geregeld is/wordt. Want als je evt. een samenvatting van een telefoongesprek wilt aanbieden, betekent dat m.i. ook dat je sowieso van elk gesprek een opname moet maken. Je kunt tenslotte niet van de medewerker verwachten dat die beschikt over een dermate goed geheugen, dat deze zich na afloop van elk gesprek alle details nog weet te herinneren. Volgens mij betekent dat dus ook dat daar aan het begin van elk gesprek toestemming voor gevraagd moet worden. En wanneer die toestemming verleend wordt, wat gebeurt er dan met die opnames? Hoe lang blijven die bewaard? Kortom: ook op dat gebied zijn er wel issues waarover terdege nagedacht moet worden.

Onderliggend