Hero Image

Hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

In augustus vroegen we: Hoe begrijpelijk vind je de antwoorden van onze chatbot? We kregen daar veel reacties op, bijvoorbeeld de vraag waarom we 24/7 bereikbaar willen zijn. De meeste klanten die Ziv gebruiken doen dat tijdens kantooruren, maar op een gemiddelde dag krijgen we 22% van de vragen in de avond/nacht of vroege ochtend.

Ook gaven Meedenkers aan dat ze vaak toch bij een medewerker uitkomen. In 11% van alle gesprekken stelt Ziv zelf voor om verder te praten met een medewerker. Dat kan zijn omdat iemand vastloopt, maar ook omdat er een vraag wordt gesteld over een onderwerp waarover we liever persoonlijk in gesprek gaan. En in 14% van de gevallen zien we dat iemand zelf alsnog contact opneemt met de klantenservice. Maar liefst 75% van de mensen komt eruit met Ziv.

In de blog lees je meer over de reacties van de Meedenkers.

Veel gebruikers zijn positief over onze chatbot Ziv. Je kunt op een laagdrempelige manier een vraag stellen, zonder meteen contact te hoeven opnemen met een medewerker. Van gebruikers horen we dat ze het wel fijn zouden vinden als ze de gesprekken met Ziv later terug kunnen lezen. En dat lijkt ons een mooie stap vooruit met Ziv.

Daarom zijn we benieuwd: hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

Log in en reageer

Bovenliggend Opmerking Onderliggend
  • Offline als antwoord op deeske74

    Goedemiddag deeske74, dank je wel voor jouw reactie, zou je in verband met de veel betere bescherming, welke wij onze verzekerden kunnen bieden qua beveiliging van persoonlijke en medische en dus privacy gevoelige informatie, ook akkoord gaan indien wij jou via mail een bericht sturen waar in jouw persoonlijke door DigiD beveiligde omgeving het gesprek tussen de chatbot en jou dan terug te vinden is. Zo kun je altijd het gesprek teruglezen, maar is de informatie wel veilig achter DigiD verborgen en alleen benaderbaar door jou en/of personen die jij toegang hebt gegeven. Ik ben even benieuwd hoe je naar deze veiligere variant kijkt. Dank je wel alvast.