Hero Image

Hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

In augustus vroegen we: Hoe begrijpelijk vind je de antwoorden van onze chatbot? We kregen daar veel reacties op, bijvoorbeeld de vraag waarom we 24/7 bereikbaar willen zijn. De meeste klanten die Ziv gebruiken doen dat tijdens kantooruren, maar op een gemiddelde dag krijgen we 22% van de vragen in de avond/nacht of vroege ochtend.

Ook gaven Meedenkers aan dat ze vaak toch bij een medewerker uitkomen. In 11% van alle gesprekken stelt Ziv zelf voor om verder te praten met een medewerker. Dat kan zijn omdat iemand vastloopt, maar ook omdat er een vraag wordt gesteld over een onderwerp waarover we liever persoonlijk in gesprek gaan. En in 14% van de gevallen zien we dat iemand zelf alsnog contact opneemt met de klantenservice. Maar liefst 75% van de mensen komt eruit met Ziv.

In de blog lees je meer over de reacties van de Meedenkers.

Veel gebruikers zijn positief over onze chatbot Ziv. Je kunt op een laagdrempelige manier een vraag stellen, zonder meteen contact te hoeven opnemen met een medewerker. Van gebruikers horen we dat ze het wel fijn zouden vinden als ze de gesprekken met Ziv later terug kunnen lezen. En dat lijkt ons een mooie stap vooruit met Ziv.

Daarom zijn we benieuwd: hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Ik maak evt screenshots, dus hoef niets op te slaan. Ik blijf chatbots ondingen vinden, spreek liever een medewerker. Daarbij ben ik er niet zo zeker van dat AI mijn gegevens niet gebruikt voor andere doeleinden, AI is niet geheel onder controle, dus dat vind ik ook een punt van aandacht. 

  • Offline als antwoord op focus65

    Goedemiddag focus65, Uiteraard is een chatbot niet voor iedereen de gewenste manier van communiceren. Ik ben het met u eens dat AI altijd goed controleerbaar moet worden ingezet. Daar zijn wij ons bij ZIlveren Kruis zeer van bewust. Veiligheid van u en uw gegevens staat voorop. Dit is zelfs het belangrijkste aandachtspunt voor ons. Wat dat betreft bent u bij ons in goede voorzichtige handen. Dank je wel voor jouw input en dat je de moeite hebt genomen om te reageren. 

Opmerking
  • Offline als antwoord op focus65

    Goedemiddag focus65, Uiteraard is een chatbot niet voor iedereen de gewenste manier van communiceren. Ik ben het met u eens dat AI altijd goed controleerbaar moet worden ingezet. Daar zijn wij ons bij ZIlveren Kruis zeer van bewust. Veiligheid van u en uw gegevens staat voorop. Dit is zelfs het belangrijkste aandachtspunt voor ons. Wat dat betreft bent u bij ons in goede voorzichtige handen. Dank je wel voor jouw input en dat je de moeite hebt genomen om te reageren. 

Onderliggend
Geen gegevens