Hero Image

Hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

In augustus vroegen we: Hoe begrijpelijk vind je de antwoorden van onze chatbot? We kregen daar veel reacties op, bijvoorbeeld de vraag waarom we 24/7 bereikbaar willen zijn. De meeste klanten die Ziv gebruiken doen dat tijdens kantooruren, maar op een gemiddelde dag krijgen we 22% van de vragen in de avond/nacht of vroege ochtend.

Ook gaven Meedenkers aan dat ze vaak toch bij een medewerker uitkomen. In 11% van alle gesprekken stelt Ziv zelf voor om verder te praten met een medewerker. Dat kan zijn omdat iemand vastloopt, maar ook omdat er een vraag wordt gesteld over een onderwerp waarover we liever persoonlijk in gesprek gaan. En in 14% van de gevallen zien we dat iemand zelf alsnog contact opneemt met de klantenservice. Maar liefst 75% van de mensen komt eruit met Ziv.

In de blog lees je meer over de reacties van de Meedenkers.

Veel gebruikers zijn positief over onze chatbot Ziv. Je kunt op een laagdrempelige manier een vraag stellen, zonder meteen contact te hoeven opnemen met een medewerker. Van gebruikers horen we dat ze het wel fijn zouden vinden als ze de gesprekken met Ziv later terug kunnen lezen. En dat lijkt ons een mooie stap vooruit met Ziv.

Daarom zijn we benieuwd: hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline als antwoord op mvdzande

    Goedenavond mvdzande, Ik begrijp dat qua gemak een email met pdf ideaal is, maar het probleem met een email is dat deze niet altijd veilig kan worden verstuurd. Terwijl in de gesprekken en het werkveld waarin wij als zilverenkruis ons bevinden, natuurlijk veel persoonlijke en medisch gevoelige informatie wordt uitgewisseld door de verzekerde zelf en door onze chatbot. Dit kan ook volstrekt veilig, omdat wij aanwezig zijn in een veilige omgeving, beschermd qua toegang via DigiD. Wat vind je van het voorstel om dan wel een email te versturen, waarin wij aangeven waar je het gesprek zou kunnen teruglezen, maar dat het gesprek tussen de chatbot en verzekerde zelf alleen benaderbaar is via DigiD in de app en/of mijnzilverenkruis.nl? Op deze wijze blijft jouw informatie over jouw persoonlijke en medische gegevens veilig. Ik ben benieuwd hoe je hier naar kijkt. Of wellicht heb je nog een ander idee?

Opmerking
  • Offline als antwoord op mvdzande

    Goedenavond mvdzande, Ik begrijp dat qua gemak een email met pdf ideaal is, maar het probleem met een email is dat deze niet altijd veilig kan worden verstuurd. Terwijl in de gesprekken en het werkveld waarin wij als zilverenkruis ons bevinden, natuurlijk veel persoonlijke en medisch gevoelige informatie wordt uitgewisseld door de verzekerde zelf en door onze chatbot. Dit kan ook volstrekt veilig, omdat wij aanwezig zijn in een veilige omgeving, beschermd qua toegang via DigiD. Wat vind je van het voorstel om dan wel een email te versturen, waarin wij aangeven waar je het gesprek zou kunnen teruglezen, maar dat het gesprek tussen de chatbot en verzekerde zelf alleen benaderbaar is via DigiD in de app en/of mijnzilverenkruis.nl? Op deze wijze blijft jouw informatie over jouw persoonlijke en medische gegevens veilig. Ik ben benieuwd hoe je hier naar kijkt. Of wellicht heb je nog een ander idee?

Onderliggend