Hero Image

Welke oplossing werkt voor jou bij een kleine kwaal?

Huisartsenzorg heeft onze aandacht! Daarom gingen we eerder al in gesprek over hoe jij erachter komt wat jouw kwaal is. En vroegen wij jullie waaraan jullie merken dat de huisarts het druk heeft. Jullie input helpt ons om de juiste keuzes te maken. Ook nu kunnen wij jouw input gebruiken!

Je kan namelijk niet altijd direct terecht bij jouw huisarts. En dat is vervelend! Daarom zoeken we samen met huisartsen en verzekerden naar een oplossing.

Wat werkt voor jou? Wil jij hoe dan ook alleen naar jouw eigen huisarts? Of kan een andere huisarts of digitaal consult ook in bepaalde situaties?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Verzekeraars moeten er voor zorgen da huisartssen hun werk goed kunnen doen, Mijn huisarts doet nu een dag minder spreekuur omdat hij weer managementtaken moet doen die voordien door een persoon werden gedaan die door de verzekering werd betaald. Dat geld is weggehaald en naar een regionale instantie gegaan. Nu moeten ze daar weer vergaderen om te zien of die regionale raad kan financieren. Het lijkt een soort verkapte bezuiniging.

    Kleine kwalen kunnen ook door een andere huisarts. Als een andere arts die met mijn huisarts samenwerkt mij ziet kan het ook wel eens een voordeel zijn. Elke dokter heeft weer een andere specialiteit en herkent misschien iets eerder of weet andere behandelingen of juist niets doen.

    Probeer te voorkomen dat mensen naar de Huisartsenpost gaan. Mensen gaan daar veel te makkelijk naar toe, Meer dan helft is geen spoedgeval, had de zelfde dag nog gekund of kan wachten tot de volgende dag. Mensen die naar de HAP geweest zijn gaan de volgende dag ook vaak weer naar de eigen huisarts. Dubbele kosten en een HAP is veel duurder (10x) dan een huisarts. De verzekering zou de klanten dat eens uit moeten leggen.

    Internet is niet meer weg te denken, De prima site thuisarts.nl zou de verzekering moeten propageren. 80 % van de mensen googled voordat ze naar de huisarts gaan. Veel sites zetten mensen op het verkeerde been waardoor patiënten met verkeerde ideeën bij de huisarts komen die hij dan weer moet uitleggen. dat gaat vaak mis waardoor mensen naar de specialist willen.  een specialist denkt op een ander niveau dan een huisarts. Specialisten herkennen eenvoudige zaken vaak niet en gaan allerhande dure onderzoek doen. Zonde van het geld en de tijd.

    Mijn dermatoloog herkende geen waterpokken, mijn huisarts direct.

    Hartelijke Groet,

Opmerking
  • Offline

    Verzekeraars moeten er voor zorgen da huisartssen hun werk goed kunnen doen, Mijn huisarts doet nu een dag minder spreekuur omdat hij weer managementtaken moet doen die voordien door een persoon werden gedaan die door de verzekering werd betaald. Dat geld is weggehaald en naar een regionale instantie gegaan. Nu moeten ze daar weer vergaderen om te zien of die regionale raad kan financieren. Het lijkt een soort verkapte bezuiniging.

    Kleine kwalen kunnen ook door een andere huisarts. Als een andere arts die met mijn huisarts samenwerkt mij ziet kan het ook wel eens een voordeel zijn. Elke dokter heeft weer een andere specialiteit en herkent misschien iets eerder of weet andere behandelingen of juist niets doen.

    Probeer te voorkomen dat mensen naar de Huisartsenpost gaan. Mensen gaan daar veel te makkelijk naar toe, Meer dan helft is geen spoedgeval, had de zelfde dag nog gekund of kan wachten tot de volgende dag. Mensen die naar de HAP geweest zijn gaan de volgende dag ook vaak weer naar de eigen huisarts. Dubbele kosten en een HAP is veel duurder (10x) dan een huisarts. De verzekering zou de klanten dat eens uit moeten leggen.

    Internet is niet meer weg te denken, De prima site thuisarts.nl zou de verzekering moeten propageren. 80 % van de mensen googled voordat ze naar de huisarts gaan. Veel sites zetten mensen op het verkeerde been waardoor patiënten met verkeerde ideeën bij de huisarts komen die hij dan weer moet uitleggen. dat gaat vaak mis waardoor mensen naar de specialist willen.  een specialist denkt op een ander niveau dan een huisarts. Specialisten herkennen eenvoudige zaken vaak niet en gaan allerhande dure onderzoek doen. Zonde van het geld en de tijd.

    Mijn dermatoloog herkende geen waterpokken, mijn huisarts direct.

    Hartelijke Groet,

Onderliggend
Geen gegevens