Hero Image

Praten tegen een voice assistent, doe jij dat weleens?
“Hey Google, vergoedt Zilveren Kruis ook een mindfulness cursus?”

Het lijkt soms ver weg, maar praten tegen je telefoon of slimme speaker in huis wordt tegenwoordig vaak gedaan. Om de lampen aan te doen, grappige weetjes op te zoeken of om een serieuze vraag te stellen.

Ook Zilveren Kruis onderzoekt de mogelijkheden van deze technologie. We noemen dit ook wel: voice technologie. Ik ben Steven en ik ben binnen Zilveren Kruis bezig met de vraag: wat verwachten klanten van ons random voice technologie? Zo kan je sinds kort via Google assistent de meest gestelde vragen vinden aan Zilveren Kruis! Maar is dat wat jij als klant wil?

Ik ben daarom benieuwd: Waarom maak jij wel of geen gebruik van een voice assistent? En als jij naar gezondheid en je zorgverzekering kijkt, wat zou jij bespreken met een voice assistent?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Dank voor de antwoorden     en !

    Ik zal sowieso eerlijk toegeven: ik heb zelf een Google Home in huis staan, maar die gebruik ik nu vooral voor het aandoen van de lampen en het zetten van een kooktimer. Het zit bij mij ook niet echt tussen de oren dat als ik bijvoorbeeld een vraag voor m'n zorgverzekering heb, ik dat eerst aan de Home zou stellen. Maar goed, misschien verandert dat nog Slight smile

    Waar ik wel benieuwd naar ben, ik zie een aantal van jullie het hebben over het moeten inloggen. Als je een antwoord van je voice assistent wilt, bijvoorbeeld om te weten hoeveel behandelingen voor de fysiotherapeut je nog over hebt, zul je inderdaad aan inloggen moeten denken. We gaan er even van uit dat zoiets makkelijk te doen is, zou je dat dan overwegen? Of vind je inloggen voor je voice assistent nog een brug te ver?

Opmerking
  • Dank voor de antwoorden     en !

    Ik zal sowieso eerlijk toegeven: ik heb zelf een Google Home in huis staan, maar die gebruik ik nu vooral voor het aandoen van de lampen en het zetten van een kooktimer. Het zit bij mij ook niet echt tussen de oren dat als ik bijvoorbeeld een vraag voor m'n zorgverzekering heb, ik dat eerst aan de Home zou stellen. Maar goed, misschien verandert dat nog Slight smile

    Waar ik wel benieuwd naar ben, ik zie een aantal van jullie het hebben over het moeten inloggen. Als je een antwoord van je voice assistent wilt, bijvoorbeeld om te weten hoeveel behandelingen voor de fysiotherapeut je nog over hebt, zul je inderdaad aan inloggen moeten denken. We gaan er even van uit dat zoiets makkelijk te doen is, zou je dat dan overwegen? Of vind je inloggen voor je voice assistent nog een brug te ver?

Onderliggend