Hero Image

Praten tegen een voice assistent, doe jij dat weleens?
“Hey Google, vergoedt Zilveren Kruis ook een mindfulness cursus?”

Het lijkt soms ver weg, maar praten tegen je telefoon of slimme speaker in huis wordt tegenwoordig vaak gedaan. Om de lampen aan te doen, grappige weetjes op te zoeken of om een serieuze vraag te stellen.

Ook Zilveren Kruis onderzoekt de mogelijkheden van deze technologie. We noemen dit ook wel: voice technologie. Ik ben Steven en ik ben binnen Zilveren Kruis bezig met de vraag: wat verwachten klanten van ons random voice technologie? Zo kan je sinds kort via Google assistent de meest gestelde vragen vinden aan Zilveren Kruis! Maar is dat wat jij als klant wil?

Ik ben daarom benieuwd: Waarom maak jij wel of geen gebruik van een voice assistent? En als jij naar gezondheid en je zorgverzekering kijkt, wat zou jij bespreken met een voice assistent?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Dank voor de antwoorden     en !

    Ik zal sowieso eerlijk toegeven: ik heb zelf een Google Home in huis staan, maar die gebruik ik nu vooral voor het aandoen van de lampen en het zetten van een kooktimer. Het zit bij mij ook niet echt tussen de oren dat als ik bijvoorbeeld een vraag voor m'n zorgverzekering heb, ik dat eerst aan de Home zou stellen. Maar goed, misschien verandert dat nog Slight smile

    Waar ik wel benieuwd naar ben, ik zie een aantal van jullie het hebben over het moeten inloggen. Als je een antwoord van je voice assistent wilt, bijvoorbeeld om te weten hoeveel behandelingen voor de fysiotherapeut je nog over hebt, zul je inderdaad aan inloggen moeten denken. We gaan er even van uit dat zoiets makkelijk te doen is, zou je dat dan overwegen? Of vind je inloggen voor je voice assistent nog een brug te ver?

  • Offline als antwoord op Steven - Zilveren Kruis

    Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp je vraagstelling niet helemaal. Je schrijft:

    "We gaan er even van uit dat zoiets makkelijk te doen is..l"

    Wat bedoel je dan precies met 'zoiets'? Heb je het dan over de handeling van het inloggen?

    En daarna: "zou je dat dan overwegen". Wat bedoel je met 'dat'?

    "Of vind je inloggen voor je voice assistent nog een brug te ver?" Vraag je je dan af of het te veel werk is om eerst in te loggen, voordat je via de voice assistent je vraag kunt stellen?

Opmerking
  • Offline als antwoord op Steven - Zilveren Kruis

    Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp je vraagstelling niet helemaal. Je schrijft:

    "We gaan er even van uit dat zoiets makkelijk te doen is..l"

    Wat bedoel je dan precies met 'zoiets'? Heb je het dan over de handeling van het inloggen?

    En daarna: "zou je dat dan overwegen". Wat bedoel je met 'dat'?

    "Of vind je inloggen voor je voice assistent nog een brug te ver?" Vraag je je dan af of het te veel werk is om eerst in te loggen, voordat je via de voice assistent je vraag kunt stellen?

Onderliggend
  • Offline als antwoord op Steven - Zilveren Kruis

    Aha, dank voor je uitleg, helder! Ik weet dat iedereen aan enorm veel voorwaarden moet voldoen bij het ontwikkelen van websites, programma's en apps, dus stel dat inloggen m.b.v. de voice assistent in principe mogelijk zou zijn, zou ik daar wel met een gerust gevoel gebruik van maken.

  • Offline als antwoord op hss

    Ha hss, ik wil wel even proberen om hem te verduidelijken hoor! 

    Met 'we gaan er even van uit dat zoiets makkelijk te doen is', bedoelde ik dat inloggen vaak best een gedoe is. Je moet je wachtwoord opzoeken of je telefoon erbij pakken voor de DigiD app, dat soort dingen. Maar we gaan nu dus even uit dat we het inloggen makkelijk weten te houden.

    Voor 'zou je dat dan overwegen' en 'vind je inloggen nog een brug te ver' bedoelde ik dat als je inlogt, je een stukje persoonlijke informatie deelt met de voice assistent. De voice assistent kan je dan wel een persoonlijker antwoord geven, maar de keerzijde is dus dat je wel wat persoonlijke informatie moet delen. En de vraag is of je dat zou willen.