Hero Image

Wie kiest, jij of je arts?

Als je zorg of een diagnose krijgt, moet je vaak keuzes maken. Wij zijn nieuwsgierig hoe moeilijk of makkelijk je het vond om keuzes te maken over je behandeling of waar je de behandeling krijgt. Werden er verschillende mogelijkheden met je besproken of moest je je arts juist zelf wijzen op alternatieven? En hoe werden keuzes gemaakt? Was dat iets van jou en je behandelaar samen of voelde jij je juist niet echt gehoord?

Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen om te horen wat belangrijk is. Zodat we onze klanten daar in de toekomst misschien bij kunnen helpen.

Log in en reageer

Bovenliggend Opmerking Onderliggend
  • Offline als antwoord op janwillem_meije

    Vervolg:
    Dat kan beste adviseurs Zilveren Kruis namelijk maar op één manier en dat is één voor één een medicijn 6 weken (als dat te verdragen is?) uitproberen en als dat lukt dan pas het volgende medicijn.
    Ik was dan ook zeer teleurgesteld dat dit met u als verzekeraar op geen enkele manier te overleggen en dat heeft mij lange tijd erg naar doen voelen.
    Door steeds in overleg met de arts opnieuw alle medicatie stuk voor stuk weer uit te proberen en uiteindelijk weer op het oude merk terug te komen zijn we naar maanden (beroerd zijn) weer op min of meer verdraagbare medicatie uitgekomen. En dat voor soms voor prijs verschillen van 0,01 of zelfs nog minder!
    Onbegrijpelijk is dit, alle kosten van niet te verdragen medicatie, arts bezoeken, apotheek overleg en niet te vergeten tijd arts en ook mijn (reiskosten) tijd voor arts, apotheek en ziekenhuis bezoeken. Dan hebben we het niet eens over het vele bellen dat ik heb moeten doen.

    Dus daarom Zilveren Kruis en andere zorgverzekeraars, we snappen dat niet alles kan maar dat jullie op de stoel van een arts gaan zitten is onverteerbaar en aanvaardbaar.

    We verwachten dat we als cliënt serieus genomen worden