Hero Image

Wie kiest, jij of je arts?

Als je zorg of een diagnose krijgt, moet je vaak keuzes maken. Wij zijn nieuwsgierig hoe moeilijk of makkelijk je het vond om keuzes te maken over je behandeling of waar je de behandeling krijgt. Werden er verschillende mogelijkheden met je besproken of moest je je arts juist zelf wijzen op alternatieven? En hoe werden keuzes gemaakt? Was dat iets van jou en je behandelaar samen of voelde jij je juist niet echt gehoord?

Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen om te horen wat belangrijk is. Zodat we onze klanten daar in de toekomst misschien bij kunnen helpen.

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Heel belangrijk is de communicatie tussen arts en cliënt omdat dit bepalend is voor hoe processen verder verlopen.
    Vertrouwen is het belangrijkste want dan kan je als cliënt ook alles vertellen wat er aan de hand is en ga je veel beter het advies aannemen en opvolgen. bij een arts die dat vermogen niet heeft ben je veel terughoudender en mogelijk zelfs wat wantrouwend.
    Helaas door mijn ervaringen in de zorg en ook als cliënt weet ik dat het lang niet altijd goed gaat.
    Wat mijzelf betreft kan ik me redelijk goed redden in het algemeen en heb ik met de meeste artsen zeer goed contact.
    Ook clie

  • Offline als antwoord op janwillem_meije

    Vervolg, per ongeluk al op enter getikt>>

  • Offline als antwoord op janwillem_meije

    Vervolg:
    Dat kan beste adviseurs Zilveren Kruis namelijk maar op één manier en dat is één voor één een medicijn 6 weken (als dat te verdragen is?) uitproberen en als dat lukt dan pas het volgende medicijn.
    Ik was dan ook zeer teleurgesteld dat dit met u als verzekeraar op geen enkele manier te overleggen en dat heeft mij lange tijd erg naar doen voelen.
    Door steeds in overleg met de arts opnieuw alle medicatie stuk voor stuk weer uit te proberen en uiteindelijk weer op het oude merk terug te komen zijn we naar maanden (beroerd zijn) weer op min of meer verdraagbare medicatie uitgekomen. En dat voor soms voor prijs verschillen van 0,01 of zelfs nog minder!
    Onbegrijpelijk is dit, alle kosten van niet te verdragen medicatie, arts bezoeken, apotheek overleg en niet te vergeten tijd arts en ook mijn (reiskosten) tijd voor arts, apotheek en ziekenhuis bezoeken. Dan hebben we het niet eens over het vele bellen dat ik heb moeten doen.

    Dus daarom Zilveren Kruis en andere zorgverzekeraars, we snappen dat niet alles kan maar dat jullie op de stoel van een arts gaan zitten is onverteerbaar en aanvaardbaar.

    We verwachten dat we als cliënt serieus genomen worden 

Opmerking
  • Offline als antwoord op janwillem_meije

    Vervolg:
    Dat kan beste adviseurs Zilveren Kruis namelijk maar op één manier en dat is één voor één een medicijn 6 weken (als dat te verdragen is?) uitproberen en als dat lukt dan pas het volgende medicijn.
    Ik was dan ook zeer teleurgesteld dat dit met u als verzekeraar op geen enkele manier te overleggen en dat heeft mij lange tijd erg naar doen voelen.
    Door steeds in overleg met de arts opnieuw alle medicatie stuk voor stuk weer uit te proberen en uiteindelijk weer op het oude merk terug te komen zijn we naar maanden (beroerd zijn) weer op min of meer verdraagbare medicatie uitgekomen. En dat voor soms voor prijs verschillen van 0,01 of zelfs nog minder!
    Onbegrijpelijk is dit, alle kosten van niet te verdragen medicatie, arts bezoeken, apotheek overleg en niet te vergeten tijd arts en ook mijn (reiskosten) tijd voor arts, apotheek en ziekenhuis bezoeken. Dan hebben we het niet eens over het vele bellen dat ik heb moeten doen.

    Dus daarom Zilveren Kruis en andere zorgverzekeraars, we snappen dat niet alles kan maar dat jullie op de stoel van een arts gaan zitten is onverteerbaar en aanvaardbaar.

    We verwachten dat we als cliënt serieus genomen worden 

Onderliggend
Geen gegevens