Eerlijk & transparant over vergoeding en eigen risico

Wat is het idee?

Betreft: https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/zorgverzekering/ziezo/basis.

In de uitleg staat meerdere keren dat je 100% vergoed krijgt, maar dat krijg je niet. Je eigen risico gaat er ieder jaar af.

Eigen risico staat onderaan en de omschrijving is ook niet duidelijk. 

Eerlijk en transparant:

Pas de tekst aan naar 100% (exclusief eigen risico van €385 per jaar).
In de kolom niet vergoed het eigen risico van €385 per jaar toevoegen.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Erwin,    

Je wil dat we de tekst ‘100% vergoeding' op de  Ziezo pagina aanpassen. Het moet duidelijk zijn dat het eigen risico voor eigen rekening is. Ik snap dat het niet direct benoemen van het eigen risico een verkeerde indruk kan geven. Daarom heb je ik idee besproken met mijn collega’s.  

We onderzoeken op welke plekken en op welke manier we dit duidelijker kunnen maken.  
Dit geldt niet alleen voor de Ziezo pagina maar ook voor andere plekken op onze website.  We houden hierbij rekening met de hoeveelheid informatie die we geven. Uit ervaring weten we dat teveel informatie soms ook verwarrend is.   

Op welke termijn en hoe we dit aanpassen is nog niet duidelijk.   
Mijn collega’s doen hun uiterste best om de wensen tot verbeteringen op de website door te voeren. Als ik nieuws heb plaats ik hier uiteraard een bericht.      

Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt.    

Hartelijk groet,     

Carola   

 

Bovenliggend
  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid
    Deze opmerking is verwijderd.
  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid als antwoord op Voormalig community-lid

    Hoi, Eigen risico een bestraffing door de overheid opgelegd na advies van zorgverzekeraars omdat jij zorg behoeft. Deze marktconforme verzekeringswet ontwikkeld en ingaande 2006 is het beroerdste wat wij verzekerden zijn overkomen. Een nieuwe ontwikkeling is gaande dat heet eigen risico afstemmen op jouw inkomen, ik word het niet blij van ook dat ik weet dat ik er weinig voor krijg. Zoals lange wachtlijsten.    Als het mij ligt geen zorgverzekering meer. Reden is de synthese verstrekte residu met alle bijwerking die ik niet zomaar bedenkt. Bijwerkingen lijken wel een straf, en daar staat god buiten. Dus maar alternatief en daar scoor ik beter mee dan synthetisch residuen.

  • Offline als antwoord op Voormalig community-lid

    De lange wachtlijsten is ook nog een probleem. In september 2022 is gebruik gemaakt van deze polis voor een heftige allergische reactie, waarbij 112 is gebeld. De dag erna gelijk gebeld met een allergoloog en dan kan je in januari 2023 komen. Precies en dan staat je eigen risico weer op 0 en kan voor dezelfde klacht nogmaals betalen. Eerlijk? Nee in mijn ogen is het een mooi verdienmodel.

Opmerking Onderliggend