Hulpmiddelen eenvoudiger beschikbaar maken

Wat is het idee?

Ik heb een heel slechte ervaring met het bestellen van een katheter. Het kostte mij 3,5 uur om er een te bestellen. Dit komt omdat de zorgverzekeraars de mogelijkheid voor huisartsen om deze te bestellen hebben opgeheven en d epatient dit nu zelf moet doen. De Volkskrant berichtte hier al over.

Volgens mij slaat dit door in bezuinigingen. En makt het de toegang tot de zorg lastig voor mensen die door het bos de weg niet goed kunnen vinden.

Wens: schroef dit terug. Laat de laagdrempelige zorg van de huisarts dit goed afhandelen.

Klaas de Boer

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Klaas, 

 

Ik heb jouw idee besproken met mijn collega’s. Je wilt dat je als verzekerde niet lang moet bellen om een katheter te regelen.  

 

Lang bellen om een katheter te regelen is niet gebruikelijk.  

We hebben gekeken of meer verzekerden dit bij ons aangeven. Dat is niet het geval. Het lijkt er daarom op dat er in jouw situatie eenmalig iets niet goed is verlopen.  

 

We zien daarom geen reden om ons beleid op dit punt aan te passen.  

Op deze pagina vind je meer informatie over waar je een katheter kunt bestellen.  

 

Jouw ervaring blijft natuurlijk vervelend. Toch is er nu geen reden om iets structureel te veranderen.  

 

Heb je nog vragen? Dan hoor ik het graag. 

Hartelijke groet, 

Sophie

Bovenliggend Opmerking Onderliggend
Geen gegevens