Privacy tijdens wachten aan de telefoon

Wat is het idee?

Gisteren belde ik uw hoofdkantoor en daar kreeg ik te horen dat het gesprek opgenomen wordt. Daar heb ik geen moeite mee, maar wel met het feit dat dit ook gebeurt als ik in de wacht staat. Dit vind ik behoorlijk inbreuk plegen op mijn privacy.  Daarbij heb ik een sterk vermoeden dat dit niet legaal is.

Fini

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Fini,   
 
Je wil niet dat gesprekken tijdens de wachtstand worden opgenomen om je privacy te beschermen. Ik geef je graag het laatste nieuws over dit onderwerp.   

We pauzeren de opname als de klant in de wacht staat.  
We waren de technische mogelijkheden al aan het onderzoeken om een gesprek tijdens de wachttijd niet op te nemen. Omdat de oplossing langer duurt dan verwacht, hebben we nu besloten de gehele opname te pauzeren als de klant in de wacht staat.  

Wij namen gesprekken ook tijdens de wachtstand op om de kwaliteit te verbeteren. 
Als een klant in de wacht werd gezet, liep de opname door zodat we de handelingen van de medewerker konden volgen. We zien dan namelijk hoe een medewerker de informatie voor de klant zoekt en halen hier leerpunten voor onze medewerkers uit. Helaas kon dit technisch niet zonder ook de kant van de klant op te nemen.    

We willen zorgen bij onze klanten uiteraard voorkomen.  
Omdat de oplossing langer duurt dan verwacht, hebben we besloten de opname tijdens de wachtstand te pauzeren.  

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust. 

  

Hartelijke groet,  
Carola 

 

Bovenliggend
  • Hoi Fini,

    Fijn dat je je hebt aangemeld op Samen en jouw idee met ons deelt.

    Het opnemen van gesprekken tijdens de wachtstand ervaar je als inbreuk op je privacy. Je vraagt je af of dit legaal is. Ik snap je zorgen. Ik ben nog wel even benieuwd welke wachtstand je hiermee bedoelt? De tijd die je wacht voordat je een medewerker aan de lijn hebt? Of de wachttijd als de medewerker klantenservice iets voor je uitzoekt? 

Opmerking
  • Hoi Fini,

    Fijn dat je je hebt aangemeld op Samen en jouw idee met ons deelt.

    Het opnemen van gesprekken tijdens de wachtstand ervaar je als inbreuk op je privacy. Je vraagt je af of dit legaal is. Ik snap je zorgen. Ik ben nog wel even benieuwd welke wachtstand je hiermee bedoelt? De tijd die je wacht voordat je een medewerker aan de lijn hebt? Of de wachttijd als de medewerker klantenservice iets voor je uitzoekt? 

Onderliggend