Relatienummer automatisch toevoegen aan declaratie

Wat is het idee?

Een declaratie via de app wordt afgewezen als er niet handmatig het relatienummer op de nota is gezet. Dit vind ik omslachtig bureaucratisch gedoe.

Het fijne aan de app is nu juist dat alles digitaal en vlekkeloos zou moeten verlopen. De nota van de dienstverlener komt binnen in je mailbox. De nota open je vervolgens met de zilverkruis app. Dit is een beveiligde omgeving waarin ál je gegevens bekend zijn, ook je relatienummer. Waarom dan nog handmatig een nummer erop moeten priegelen voordat je hem indient?

Als deze stap overgeslagen kan worden is de app wat mij betreft perfect. Verder niks te klagen over het indien proces, erg gemakkelijk!

Hartelijke groet,

Tim

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

In mei hebben we de wensen van klanten over communicatie besproken. Begin april deelde jij een idee over het automatisch toevoegen van het relatienummer aan een declaratie. Je vindt het omslachtig om je relatienummer handmatig op de nota te vermelden.

We koppelen je relatienummer niet automatisch aan een nota die je instuurt
Zo blijft het mogelijk om anderen te helpen om hun nota makkelijk in te sturen.

Met het relatienummer koppelen we de declaratie aan jouw polis
Staat er geen relatienummer op de nota? Dan kijken we of we met een combinatie van andere gegevens zeker weten voor welke verzekerde de nota is. We doen dit om zeker te weten dat we ook een tweeling of twee gezinsleden met dezelfde voor- en achternaam uit elkaar houden.

Via de app of Mijn Zilveren Kruis kun je ook een nota voor iemand anders insturen
Als we een declaratie ontvangen, dan kijken we naar de gegevens op de rekening. Zo kun je ook voor iemand anders een rekening insturen. Handig als je een rekening instuurt voor iemand uit jouw gezin of wanneer je bijvoorbeeld mantelzorger bent.

Bovenliggend Opmerking Onderliggend
Geen gegevens