Restitutiepolis en informatieverstrekking

Wat is het idee?

Nu het nieuwe verzekeringsjaar nadert, vraag ik Zilveren Kruis om DUIDELIJKER te zijn over de restitutiepolis. Er geldt namelijk géén restitutie voor de aanvullende verzekeringen. De klant denkt meestal dat een restitutieverzekering zowel de restitutie voor de basis- als de restitutie voor de aanvullende verzekering betekent. De oorzaak hiervan is dat er andere zorgverzekeraars zijn, waarvoor dit wel geldt. Dus Zilveren Kruis moet duidelijk zeggen dat de restitutie alleen geldt voor de BASISpolis, om geen verwarring te wekken en geen ontevreden nieuwe klanten te krijgen. 

PS wie kan mij vertellen of de zogenaamde “Aanvullende verzekering Exclusief “ (+€1) nog bestaat ( die niet via de website kan worden afgesloten)? En nog een vraag: bestaan er collectieve contracten die standaard voorzien zijn van dit andere, iets duurdere type, aanvullende verzekering? 

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Feina, Ik heb je idee besproken met mijn collega’s. Je wil graag dat we uitgebreidere informatie geven over de vergoeding bij een restitutiepolis. En dan vooral in combinatie met een (natura) aanvullende verzekering.

De informatie zorgt niet voor misverstanden

We hebben gekeken of we vragen of klachten krijgen over dit onderwerp. Daarbij vonden we een enkele vraag. Maar we zien niet dat verzekerden nu tegen problemen aanlopen of klachten doorgeven.

Meer informatie kan ook verwarrend zijn

Veel verzekerden raken in de war van grote stukken tekst. Ik weet dat jij vaak uitgebreidere informatie wil. Maar meer informatie is niet voor alle verzekerden ook duidelijker.

We laten de informatie zoals hij is

We zien namelijk niet dat anderen, net als jij, uitgebreidere informatie hierover willen.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik graag van je.

Vriendelijke groet,

Michelle

Bovenliggend
  • Goedemorgen Feina,

    Ik zie dat Mouniim al een aantal van je vragen heeft beantwoordt! Dat is fijn. Maar ik lees in je bericht ook vooral een wens om duidelijkere informatievoorziening. Je wil graag dat voor klanten duidelijk is wanneer ze een restitutieverzekering hebben en wanneer een naturaverzekering. Je wijst daarbij ook op de combinatie van een Basis Exclusief (restitutie) met een aanvullende verzekering (natura). Heb ik dat goed begrepen?

     

    Ik heb jouw topic verplaatst naar het onderdeel ‘Ideeën’ op het platform. Hier verzamelen we alle ideeën en wensen van klanten. 1 keer per kwartaal bespreken we deze en vertellen we daarna waarom we wel of niet een idee of wens kunnen uitvoeren. Zodra we jouw wens hebben besproken krijg je ook op deze plek een reactie.

Opmerking
  • Goedemorgen Feina,

    Ik zie dat Mouniim al een aantal van je vragen heeft beantwoordt! Dat is fijn. Maar ik lees in je bericht ook vooral een wens om duidelijkere informatievoorziening. Je wil graag dat voor klanten duidelijk is wanneer ze een restitutieverzekering hebben en wanneer een naturaverzekering. Je wijst daarbij ook op de combinatie van een Basis Exclusief (restitutie) met een aanvullende verzekering (natura). Heb ik dat goed begrepen?

     

    Ik heb jouw topic verplaatst naar het onderdeel ‘Ideeën’ op het platform. Hier verzamelen we alle ideeën en wensen van klanten. 1 keer per kwartaal bespreken we deze en vertellen we daarna waarom we wel of niet een idee of wens kunnen uitvoeren. Zodra we jouw wens hebben besproken krijg je ook op deze plek een reactie.

Onderliggend