preferentiebeleid insuline: nieuwe insulinepen is minder degelijk dan de pen die ik voor dit beleid kreeg

Wat is het idee?

Geacht ZK

Vandaag geprobeerd insuline bij de apotheek te halen  en weer problemen omdat het ZK  de producten van Nova Rapid te duur vindt.

In samenspraak met mijn internist heb ik gekozen voor een bepaald soort medicatie om dat deze medicatie bij mij past en omdat ik hiermee goed ben ingesteld. Ik wil gewoon deze medicatie en weer geeft de apotheek aan dat het  ZK andere producten heef bedacht.

Mijn vraag is :

WANNER HOUDT HET ZK OP MET DEZE WERKWIJZE. HET ZK BEPAALT NIET WELKE PRODUCTEN VOOR ONS DIABETICI GOED ZIJN MAAR DAT BEPALEN WE NOG ALTIJD ELF IN OVERLEG MET DE INTERNIST. GELD KAN NOOIT ALLEEN EEN DRIJFVEER ZIJN.

VR GROET

HENK JANSEN

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Henk, 

je deelde twee ideeën rondom insulinepennen. We hebben gereageerd in het andere idee

Bovenliggend
  • Hoi Henk,

     We hebben elkaar net telefonisch uitgebreid gesproken over deze wens en ook een aantal andere onderwerpen. Ik plaats hier een korte update voor de andere Samen leden. Vul gerust aan als ik nog iets niet duidelijk genoeg opschrijf. De andere onderwerpen die we besproken hebben, geef ik intern door. Dat is wat uitgebreid om hier allemaal in één wens te vatten.

    We hebben gesproken over waar je tegenaan liep met het preferentiebeleid insuline. Je gaf als belangrijk punt aan dat bij de andere insuline een andere pen geleverd wordt. En deze is van een ander materiaal waardoor je hem minder degelijk vindt. Je was juist erg tevreden over de eerdere Novopen Echo. En hoorde dat daar gewerkt wordt aan een nieuwe versie met een chip. De innovaties op het gebied van diabetes-zorg gaan snel en je wil daar graag gebruik van maken, omdat het je helpt om je waarden beter onder controle te houden.

    Ik zet deze wens naar duidelijk. De volgende keer als ik wensen van klanten bespreek met mijn collega’s, dan neem ik ook jouw wens mee. Je krijgt dan hier een reactie.

    Dank voor het prettige gesprek en voor nu een fijne dag!

Opmerking
  • Hoi Henk,

     We hebben elkaar net telefonisch uitgebreid gesproken over deze wens en ook een aantal andere onderwerpen. Ik plaats hier een korte update voor de andere Samen leden. Vul gerust aan als ik nog iets niet duidelijk genoeg opschrijf. De andere onderwerpen die we besproken hebben, geef ik intern door. Dat is wat uitgebreid om hier allemaal in één wens te vatten.

    We hebben gesproken over waar je tegenaan liep met het preferentiebeleid insuline. Je gaf als belangrijk punt aan dat bij de andere insuline een andere pen geleverd wordt. En deze is van een ander materiaal waardoor je hem minder degelijk vindt. Je was juist erg tevreden over de eerdere Novopen Echo. En hoorde dat daar gewerkt wordt aan een nieuwe versie met een chip. De innovaties op het gebied van diabetes-zorg gaan snel en je wil daar graag gebruik van maken, omdat het je helpt om je waarden beter onder controle te houden.

    Ik zet deze wens naar duidelijk. De volgende keer als ik wensen van klanten bespreek met mijn collega’s, dan neem ik ook jouw wens mee. Je krijgt dan hier een reactie.

    Dank voor het prettige gesprek en voor nu een fijne dag!

Onderliggend
Geen gegevens