Zilveren Kruis overleg met leveranciers verbeteren

Wat is het idee?

Ik heb al 25 jaar jaar een complete dwarslaesie en gebruikte tot voor kort een zachte comforthoes van Linido voor op mijn douchezitting, Nu bleek onlangs dat Linido niet alleen de comforthoes maar ook de softseat uitvoering van het douchestoeltjes uit de handel heeft genomen. Ook  leverancier Jada care kan geen totaal andere versie( die niet op linido zitje past)  leveren. Dit gaat niet alleen bij mij decubitus veroorzaken. Kosten komen uiteindelijk bij zorgverzekeraar terecht voor behandeling. Niemand heeft oplossing, ergotherapeut niet, Medipoint niet, leveranciers niet, WMO niet en een telefoontje naar Zilveren Kruis om een oplossing werkte ook niet. Ook de conclusie van degene die ik aan de telefoon kreeg was dat het blijkbaar niemand boeide. Ik wil vragen of Zilveren Kruis t.a.v. beschikbare hulpmiddelen

a: Een procedure met leveranciers kan ontwikkelen dat men tijdig ingelicht wordt als er iets uit de handel wordt genomen Dat er vervolgens actie kan worden ondernomen met leveranciers om een vervangende oplossing op de markt te brengen zodat er geen hiaat ontstaat De comforthoezen waren 69 euro, echter maatwerk bij een specialist om een soft seat te  maken kost veel meer.

b: Een loket kan openen om dit soort problemen met hulpmiddelen te melden, want niemand weet blijkbaar nu wie hier verantwoordelijk voor is dus krijg ik van niemand hulp hierbij. 

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi MarN,

We hebben jouw idee besproken met onze collega’s. Je wilt dat er een procedure komt met leveranciers om iedereen op tijd in te lichten als een hulpmiddel uit de handel wordt genomen. Daarnaast zou je graag een loket willen waar je terecht kan met meldingen rond hulpmiddelen.

Onze gecontracteerde aanbieders van hulpmiddelen helpen hun klanten met vragen.
Helaas bestaat er voor zover wij weten geen loket waar je voor jouw specifieke vragen terechtkunt. Maar de leverancier van jouw hulpmiddel zou je misschien wel verder kunnen helpen. Als een hulpmiddel dat jij gebruikt uit de handel genomen wordt, zou je leverancier je een alternatief aan moeten bieden.

We houden beschikbaarheid en toegankelijkheid van de zorg op orde.
Zo ondernemen wij actie wanneer we meer signalen over een bepaalde aanbieder krijgen. En kijken we waar klanten met vragen beter terecht kunnen. Helaas kan ik je op dit moment niet helpen met zo’n loket. Wel kan de site hulpmiddelenwijzer.nl helpen met het vinden van hulpmiddelen bij dagelijkse activiteiten.

Heb je nog vragen?
Dan hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Halco

Bovenliggend
  • Hoi MarN,

    Welkom op Samen! En dank voor je idee dat je met ons deelde. Vervelend om te lezen dat je tegen het probleem van de comforthoes aan bent gelopen en vooral ook dat je geen gehoor kreeg voor een oplossing.

    Daarom heb je 2 ideeën: je wil dat er een procedure komt met leveranciers om iedereen tijdig in te lichten wanneer een hulpmiddel uit de handel wordt genomen. Je verwacht dat dit hiaten gaat voorkomen.

    Daarnaast zou je graag een loket willen waar je terecht kan met meldingen rond hulpmiddelen.

    De status heb ik aangepast naar ‘Helder’. Nadat je idee met collega’s is besproken, plaatsen we hier later de reactie.

Opmerking
  • Hoi MarN,

    Welkom op Samen! En dank voor je idee dat je met ons deelde. Vervelend om te lezen dat je tegen het probleem van de comforthoes aan bent gelopen en vooral ook dat je geen gehoor kreeg voor een oplossing.

    Daarom heb je 2 ideeën: je wil dat er een procedure komt met leveranciers om iedereen tijdig in te lichten wanneer een hulpmiddel uit de handel wordt genomen. Je verwacht dat dit hiaten gaat voorkomen.

    Daarnaast zou je graag een loket willen waar je terecht kan met meldingen rond hulpmiddelen.

    De status heb ik aangepast naar ‘Helder’. Nadat je idee met collega’s is besproken, plaatsen we hier later de reactie.

Onderliggend
  • Nog een kleine aanvulling voor de zekerheid. Op Samen bespreken we wensen en verbeteringen voor in de toekomst. Dit betekent helaas dat we je hier niet direct kunnen helpen met het probleem van je comforthoes.

  • Offline als antwoord op Halco - Zilveren Kruis

    Dat begrijp ik. Om me heen goed rondgevraagd maar niemand weet een adequate oplossing .Ik ben nu aan het klunzen met zwembadtegels om te kijken of ik daar iets aan kan hebben, maar het goed vastzetten is probleem,  blijft gevaarlijk met evt wegglijden, vallen etc etc, Heb ook contact met revalidatie arts aangevraagd, om te vragen of afdeling revalidatietechniek mij hiermee zou kunnen helpen, maar ik begreep tot nu toe dat dat alleen kan als ik in behandeling intern ben? Ik hoop dat hij toch iets kan doen voor me. Het lijkt me toch goedkoper als een half jaar bedrust vanwege decubitus in een instelling? E.e.a zal te maken hebben met vergoedingen J/N. geen idee, Ik kom tot nu toe geen steek verder. Hoop via jullie uiteindelijk wel. Hoop dat anderen dan ook blij zijn met een oplossing  Zal met WMO overleggen of ik met risico van vernieling er iets op kan gaan vastkitten. Gedoe, dat wel..het draait allemaal om geld tegenwoordig,