Wat is het idee?
Ik heb al 25 jaar jaar een complete dwarslaesie en gebruikte tot voor kort een zachte comforthoes van Linido voor op mijn douchezitting, Nu bleek onlangs dat Linido niet alleen de comforthoes maar ook de softseat uitvoering van het douchestoeltjes uit de handel heeft genomen. Ook leverancier Jada care kan geen totaal andere versie( die niet op linido zitje past) leveren. Dit gaat niet alleen bij mij decubitus veroorzaken. Kosten komen uiteindelijk bij zorgverzekeraar terecht voor behandeling. Niemand heeft oplossing, ergotherapeut niet, Medipoint niet, leveranciers niet, WMO niet en een telefoontje naar Zilveren Kruis om een oplossing werkte ook niet. Ook de conclusie van degene die ik aan de telefoon kreeg was dat het blijkbaar niemand boeide. Ik wil vragen of Zilveren Kruis t.a.v. beschikbare hulpmiddelen
a: Een procedure met leveranciers kan ontwikkelen dat men tijdig ingelicht wordt als er iets uit de handel wordt genomen Dat er vervolgens actie kan worden ondernomen met leveranciers om een vervangende oplossing op de markt te brengen zodat er geen hiaat ontstaat De comforthoezen waren 69 euro, echter maatwerk bij een specialist om een soft seat te maken kost veel meer.
b: Een loket kan openen om dit soort problemen met hulpmiddelen te melden, want niemand weet blijkbaar nu wie hier verantwoordelijk voor is dus krijg ik van niemand hulp hierbij.