Zilveren Kruis overleg met leveranciers verbeteren

Wat is het idee?

Ik heb al 25 jaar jaar een complete dwarslaesie en gebruikte tot voor kort een zachte comforthoes van Linido voor op mijn douchezitting, Nu bleek onlangs dat Linido niet alleen de comforthoes maar ook de softseat uitvoering van het douchestoeltjes uit de handel heeft genomen. Ook  leverancier Jada care kan geen totaal andere versie( die niet op linido zitje past)  leveren. Dit gaat niet alleen bij mij decubitus veroorzaken. Kosten komen uiteindelijk bij zorgverzekeraar terecht voor behandeling. Niemand heeft oplossing, ergotherapeut niet, Medipoint niet, leveranciers niet, WMO niet en een telefoontje naar Zilveren Kruis om een oplossing werkte ook niet. Ook de conclusie van degene die ik aan de telefoon kreeg was dat het blijkbaar niemand boeide. Ik wil vragen of Zilveren Kruis t.a.v. beschikbare hulpmiddelen

a: Een procedure met leveranciers kan ontwikkelen dat men tijdig ingelicht wordt als er iets uit de handel wordt genomen Dat er vervolgens actie kan worden ondernomen met leveranciers om een vervangende oplossing op de markt te brengen zodat er geen hiaat ontstaat De comforthoezen waren 69 euro, echter maatwerk bij een specialist om een soft seat te  maken kost veel meer.

b: Een loket kan openen om dit soort problemen met hulpmiddelen te melden, want niemand weet blijkbaar nu wie hier verantwoordelijk voor is dus krijg ik van niemand hulp hierbij. 

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi MarN,

We hebben jouw idee besproken met onze collega’s. Je wilt dat er een procedure komt met leveranciers om iedereen op tijd in te lichten als een hulpmiddel uit de handel wordt genomen. Daarnaast zou je graag een loket willen waar je terecht kan met meldingen rond hulpmiddelen.

Onze gecontracteerde aanbieders van hulpmiddelen helpen hun klanten met vragen.
Helaas bestaat er voor zover wij weten geen loket waar je voor jouw specifieke vragen terechtkunt. Maar de leverancier van jouw hulpmiddel zou je misschien wel verder kunnen helpen. Als een hulpmiddel dat jij gebruikt uit de handel genomen wordt, zou je leverancier je een alternatief aan moeten bieden.

We houden beschikbaarheid en toegankelijkheid van de zorg op orde.
Zo ondernemen wij actie wanneer we meer signalen over een bepaalde aanbieder krijgen. En kijken we waar klanten met vragen beter terecht kunnen. Helaas kan ik je op dit moment niet helpen met zo’n loket. Wel kan de site hulpmiddelenwijzer.nl helpen met het vinden van hulpmiddelen bij dagelijkse activiteiten.

Heb je nog vragen?
Dan hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Halco

Bovenliggend
  • Offline

    "Als een hulpmiddel dat jij gebruikt uit de handel genomen wordt, zou je leverancier je een alternatief aan moeten bieden". Dat doen ze dus niet. Ik kan ze als particulier ook niet verplichten. Ik vind het jammer dat jullie ( samen met andere verzekeraars )geen hulpmiddelenloket willen oprichten. Of hierin hulp willen bieden om te bemiddelen. Teveel marktwerking. Te weinig zorg.Jammer

Opmerking
  • Offline

    "Als een hulpmiddel dat jij gebruikt uit de handel genomen wordt, zou je leverancier je een alternatief aan moeten bieden". Dat doen ze dus niet. Ik kan ze als particulier ook niet verplichten. Ik vind het jammer dat jullie ( samen met andere verzekeraars )geen hulpmiddelenloket willen oprichten. Of hierin hulp willen bieden om te bemiddelen. Teveel marktwerking. Te weinig zorg.Jammer

Onderliggend
Geen gegevens