Besparen op medische hulpmiddelen

Wat is het idee?

Een goede kennis krijgt elk kwartaal een grote doos met glucosepleisters (hij is diabeet). Inmiddels heeft hij een voorraad voor 2 jaar (geen idee of er een houdbaarheidsdatum op zit, trouwens). Echter, ahij heeft hierover al eens gebeld en dan adviseren ze hem om het niet tijdelijk stop te zetten, want dan worden er fouten in de administratie verwacht. Dan krijgt hij wellicht helemaal geen pleisters meer toegestuurd.

Punt 1: Wordt dit altijd per post toegestuurd? Dat heb ik niet gevraagd. Maar kan dit niet worden opgehaald bij de apotheek?

Punt 2: Als mijn dochter bij Specsavers haar abonnement op maandlenzen tijdelijk wil stopzetten (omdat ze een maand haar bril op moet/wil, omdat ze de sterkte wil laten controleren en dus even geen nieuwe lenzen wil, wat de reden ook is maakt verder niet veel uit), dan kan ze inloggen in Specsavers, en in haar abonnement ZELF een nieuwe datum invoeren waarop ze weer de lenzen wil ontvangen. Die nieuwe datum kan ze DIRECT invoeren (bijv. een datum van 5 maanden later), maar die datum kan ze bijv. over een paar weken ook ZELF weer wijzigen. Naar voren halen of juist naar achteren verzetten, wat ze maar wil. Als Specsavers die kan regelen, moeten zorgverzekeringen dit toch ook makkelijk kunnen?!

Punt 3: Er zijn apotheken die luiers en andere hulpmiddelen terugnemen na het overlijden van een persoon. Die hulpmiddelen worden verkocht tegen een veel lager tarief. Dat is al een goed alternatief. Je kunt dit nog veel meer stimuleren door de nabestaanden van de overleden persoon een kleine bijdrage te geven voor het inleveren van deze spullen. Dat motiveert nabestaanden om het niet bij het grof vuil te zetten.

Groet,

Tess

In gesprek over jouw idee
Bovenliggend
  • Offline

    Beste Sopghie, ik heb je privébericht ontvangen, maar ik kan niet vinden hoe ik je een privébericht kan terugsturen. Ik ben nl. zelf geen klant van Zilveren Kruis, ik heb me (alleen) als Meedenker opgegeven. 

    Ik ga ervan uit, dat deze persoon best graag wil pauzeren met hulpmiddelen. Maar ... ik weet niet zeker of hij wel bij Zilveren Kruis is verzekerd :-)   Is pauzeren mogelijk bij alle ziektekostenverzekeraars? En staat wel duidelijk op jullie website hoe je dit moet/kan doen? 

Opmerking
  • Offline

    Beste Sopghie, ik heb je privébericht ontvangen, maar ik kan niet vinden hoe ik je een privébericht kan terugsturen. Ik ben nl. zelf geen klant van Zilveren Kruis, ik heb me (alleen) als Meedenker opgegeven. 

    Ik ga ervan uit, dat deze persoon best graag wil pauzeren met hulpmiddelen. Maar ... ik weet niet zeker of hij wel bij Zilveren Kruis is verzekerd :-)   Is pauzeren mogelijk bij alle ziektekostenverzekeraars? En staat wel duidelijk op jullie website hoe je dit moet/kan doen? 

Onderliggend