Stel jij je vraag over je zorgverzekering op Samen?

Op Samen kun je een vraag stellen over je zorgverzekering. Onze moderators beantwoorden je vragen, zodat ook andere verzekerden die naar dezelfde informatie op zoek zijn het antwoord makkelijk kunnen vinden. En andere communityleden kunnen ook meepraten als zij informatie of ervaringen hebben die jou verder kunnen helpen.

We zijn op dit moment bezig met het verbeteren van Samen. Daarom zijn we benieuwd naar jullie wensen en ervaringen met het stellen van een vraag. Wanneer zoek je antwoord op je vraag op Samen? En stel je je vraag op dan zelf of kijk je wat anderen al gevraagd hebben? En wat vind je prettig als je een vraag stelt op Samen en wat juist minder?

22-01-2021 - update van de moderator:
Afgelopen weken gingen jullie met Martin in gesprek over het verbeteren van het Samen platform. In het tabblad ‘Waar staan we nu’ bovenaan deze pagina lees je wat Martin met jullie input heeft gedaan.

Loop je nog ergens tegenaan? Of heb je een idee om Samen te verbeteren? Deel deze in het topic: Deel jouw eerste ervaringen met Samen

  • Offline

    Het zou handig zijn om het gebruik van de aanvullende verzekering beter in beeld te krijgen.

    Ik bedoel daarmee hoeveel recht je nog hebt op bijvoorbeeld fysiotherapie, alternatief enz....

    Nu is dit niet duidelijk zichtbaar te vinden....

  • Offline als antwoord op mandersp05:

    Dag Mandersp05, leuk dat je reageert op de post van Martin!

    Het inzicht in je zorgverbruik vindt je niet op Samen, maar op je Mijn Zilveren Kruis. Daar zie je precies terug hoeveel recht je nog hebt op bijvoorbeeld behandelingen fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen etc. Ik stuur je een link toe:

    https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/mijn-zilveren-kruis

    Wat vindt je verder van Samen? We horen graag je mening!

    Groetjes, Laura

  • Offline

    Hallo ,

    Binnen deze community zit al veel ervaring in de zorg. Wat voor een niet verzekerde (bij Zilverenkruis) niet helemaal duidelijk is, is het feit dat ook hun een vraag kunnen stellen op Samen. Ik ben Zelf namelijk ook geen klant en ben gewoon uit interesse en ervaring op het oude forum terecht gekomen. Een bredere bekendheid van dit zorgplatform kan zoveel mensen helpen. Als ik de FB groepen lees is hier echt behoefte aan.

    Helaas bied Zilverenkruis niet helemaal de dekking in de aanvullende verzekering die ik nodig heb.

    Ook zou er misschien iets meer aandacht besteed kunnen worden aan het overstappen van verzekeraar. Ik bedoel dan geen reclame voor het overstappen naar Zilverkruis maar Hoe zit het met een PGB indicatie die door de andere verzekeraar is gesteld? Hoe word deze overgenomen? Hoe zit het met een machtiging voor een tweede paar ortheses? 

    Samen bestaat al een tijdje maar ik kom nog steeds een aantal bugs tegen waaronder het uitloggen, dit komt het gebruikersgemak niet ten goede als je nieuwe leden wilt aantrekken.

  • hoi @laurah,

    op mijn zilveren kruis kun je allen direct zien hoeveel vergoeding je nog over heb voor alternatieve geneeswijze, bril/lenzen en tandarts.
    als je wilt weten hoeveel recht je nog op fysio hebt, moet je eerst zoeken hoeveel recht je hebt en kun je daarna in de zorgkosten tellen hoeveel behandelingen je al hebt gehad.

    groet mike

  • Offline als antwoord op mandersp05:

    Hoi @mandersp05 en

    In Mijn Zilveren Kruis kan je zoals Laura aangeeft inderdaad al wat statussen van vergoedingen vinden. Zoals jullie opviel missen daar nog wat vergoedingen, waarvan fysiotherapie een goed voorbeeld is. Recent zijn we op Samen met andere communityleden in gesprek geweest over Mijn Zilveren Kruis. Een van de meldingen die hier naar voren kwam was het weergeven van de maximale vergoeding in Mijn Zilveren Kruis. In het blogartikel van 2,5 week geleden wordt bij punt 2 de maximale vergoeding benoemd door collega Cynthia. Lees hier het blogartikel: Dit zijn jullie 5 verbeterwensen voor Mijn Zilveren Kruis   

    Groet,
    Jasper

  • Offline als antwoord op jesse:

    Hoi Jesse, bedankt voor je uitgebreide toelichting. Je bent ondertussen al een kenner op ons platform dus ik ben blij dat je je mening met ons deelt.

    Wat jij zegt over het feit dat niet klanten hier ook terecht kunnen hebben we inderdaad tijdens de usertesten ook terug gehoord! Het was onduidelijk of je als niet klant kan inloggen. Dus goed om te weten dat je dit herkent als niet klant. Ik ben benieuwd wat het voor jou, als niet klant, zo fijn maakt om het Samen platform te bezoeken?

    Interessant wat je zegt over reclame/informatie over het overstappen en het overnemen van machtigingen etc. Heb je ideeën over hoe dat anders zou kunnen? Ik zou je graag willen uitnodigen om je idee met ons te delen via het Denk Mee stukje op het platform.

    Het inloggen issue herken ik qua frustratie. We hopen daar zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden! Ik lees dat je tegen een aantal bugs aanloopt? Ik hoor graag welke dit zijn.

    Bedankt alvast voor je input Jesse.

  • Het zou fijn zijn als de medewerkers van ZK als zodanig herkenbaar waren. Ook zouden grotere letters wel handig zijn voor het kader waarin je moet schrijven. Het is bij mij ( IPad Safari), héél petieterig.  Ik zou ook graag bijlagen willen toevoegen.

  • Offline als antwoord op Martin:

    Hallo @martin,

    Ik ben erg geïnteresseerd in het onderwerp zorg dit komt mede doordat ik er zelf redelijk veel gebruik van moet maken. Het zorgstelsel is af en toe best een jungle van regels. Ik ben hier al aardig in thuis maar leer hier op Samen nog iedere dag.

    Wat betreft mijn idee van het overstappen met machtigingen van PGB en hulpmiddelen hoort denk ik niet thuis in het idee gedeelte. Het is meer iets waar een zorgexpert van jullie een keer een blog over kan schrijven hoe dit in zijn werk gaat.

    Een van de bugs waar ik last van heb is het wegschieten van een tag, ook in dit bericht weer het geval.

  • Offline als antwoord op jesse:

    Hi Jesse,


    Dank voor je toelichting. Dat het zorgstelsel een jungle is, kan ik beamen. Dagelijks is het voor ons ook een uitdaging om alles zo duidelijk te mogelijk te maken. @Michelle zal je zo een priveberichtje sturen om te bekijken wat we met jouw idee kunnen doen.

    De bug is vervelend. Ikzelf heb deze nog niet gehoord. Bedoel je het taggen van een ander communitylid? Ik zie inderdaad dat dit mis gaat. Ik zal hier even naar gaan kijken en even met mijn collega van IT kijken wat hier voor nodig is.

  • Offline als antwoord op feina:

    Hi Feina,


    Dank voor je reactie. Wat fijn, hier kunnen we wat mee.

    Wat betreft de herkenbaarheid voor medewerkers van Zilveren Kruis, dit is een onderwerp wat ook terug is gekomen bij de gebruikerstest. We gaan inderdaad kijken of we deze herkenbaarheid prominenter kunnen maken.

    Het is goed om even te kijken naar de tekst in de invoervelden. Als het goed is, is het wel mogelijk om een bijlage toe te voegen. Als je op mobiel zit, is het het foto icoontje. Of heb je het wellicht of een ander onderdeel?

    Ik hoor het graag van je.