• Reacties 4 reacties
  • Abonnees 21 abonnees
  • Weergaven 27876 weergaven
  • Gebruikers 0 leden zijn hier

Digitaal contact met je specialist in het ziekenhuis

Een afspraak in het ziekenhuis is al lang niet meer de enige manier. Sommige contacten kunnen ook digitaal. De afgelopen tijd was dat vanwege Corona soms de enige optie, maar voor de toekomst kijken we wanneer het voor de patiënt een prettigere optie is.  

Met mijn collega’s kijk ik hoe we onze verzekerden de keuze kunnen geven om ook digitaal contact te hebben. En dan is het natuurlijk belangrijk dat de mogelijkheden aansluiten bij wat jullie belangrijk vinden. Daarom zijn we benieuwd: heb jij ervaring met digitaal contact met je specialist? En wat vind je daar prettig bij en wat juist niet?  

  • Offline

    Goedemorgen

    Ik zou graag digitaal contact willen. Maar bij het Rijnstate moet je inloggen met je digide code. Maar het is gewoon handig om in te loggen met een gewone wachtwoord.

  • Hoi Ninn, ik begrijp uit je reactie dat je wel openstaat voor digitaal contact, maar dat het inloggen met DigiD een belemmering voor jou is. Is dit ook de reden dat je in het andere topic reageerde dat je liever echt contact hebt met jouw zorgverlener?

    Juist bij privacygevoelige informatie, zoals jouw medische gesteldheid, is het erg belangrijk dat de informatie goed is beveiligd, maar dat kan soms wel onhandig zijn natuurlijk. Is het uiteindelijk wel gelukt? Ik ben benieuwd naar jou ervaring in dit digitale contact.

  • Offline als antwoord op ninn

    Ik heb diverse keren digitaal contact gehad met 'n arts of gespecialiseerde verpleegkundige. Inloggen via Digid ( + sms-controle) vind ik zelf wel 'n veiliger gevoel. 

    Vooral de optie "e-consult" bevalt me goed. Enkele keren, na 'n operatie, op deze manier contact gehad, zelfs foto's verstuurd en zo advies gekregen of tóch een afspraak. 

    Ik vind het voor dit soort dingen zeker een aanvulling, je neemt gemakkelijker contact op via deze manier dan toch 'n afspraak te maken.

    Dus ja: ik vind digitaal contact zeker een goede aanvulling op de zorg. Ook zeker tijds- en geldbesparend voor patiënt en zorgverlener. 

  • Offline als antwoord op Cilia

    Wat mooi dat je deze ervaring hier deelt, . Fijn om dit soort positieve ervaringen te lezen. Voor bepaalde afspraken is dit inderdaad zeker een mooie invulling. Het bespaart je ook weer een ritje naar het ziekenhuis.