Hero Image

Meedenken makkelijker maken
Jouw ervaring en wensen zijn waardevol om onze zorgverzekering steeds beter te maken. En dat kan op verschillende manieren. Op dit moment kun je bijvoorbeeld via Samen meepraten over een vraag van Zilveren Kruis. Of een eigen idee delen. Maar misschien kunnen we dat in de toekomst verder uitbreiden. Vul jij bijvoorbeeld graag een enquête in of zou je liever naar een bijeenkomst gaan? Wat heeft jouw voorkeur?

Log in en reageer

  • Offline als antwoord op Bras

    Oké! En we stellen je bijdrage enorm op prijs, !

    Zouden we je ook kunnen interesseren voor fysieke of online bijeenkomsten? Met een bekende spreker, bijvoorbeeld, en direct contact met beleidsmakers van Zilveren Kruis, over een onderwerp dat jou aanspreekt. Wanneer zou je dat overwegen? En wanneer zeker niet?

  • Offline

    Ook ik ga voor een enquête met ruimte voor aanvullingen voor afwijkende meningen.

  • Dank voor je bijdrage, ! Vind je hoe je nu kunt stemmen en aanvullingen kunt geven goed genoeg? Welke andere manieren van uitvragen of ontmoeten zouden je meer aanspreken?

    Tip: heb je een specifiek idee, zoals over die preventieve maatregel, post hem hier. Dan wordt er naar gekeken, checken we of andere mensen dezelfde wens hebben, en posten wij na een tijdje een reactie. Gegarandeerd. Kans bestaat dat de uitkomst dan nog steeds niet is wat jij wilt, maar hier zijn we dan wel open en transparant over, en iedereen kan meelezen.

  • Een enquête met ruimte om aanvullingen te geven heeft mijn voorkeur. Zk heeft preventie hoog in het vaandel staan maar als je zelf preventieve maatregelen neemt, in mijn geval een Wolk airbag aanschaft om een heupfractuur te voorkomen is ZK niet bereid om er iets aan bij te dragen, maar krijg je als reactie  u mag een valpreventiecursus gaan doen. Zeer teleurstellend.

  • Waardevolle tips weer, ! Hier hebben we het wel eens eerder over gehad, kan ik mij herinneren. Je hebt gelijk dat we de basis op orde moeten hebben en houden, voordat we te veel nieuwe dingen toevoegen of veranderen. Dus dat nemen we ter harte en blijven we ons op focussen.

    Waaraan voldoet voor jou de ideale bijeenkomst voor inspraak en participatie? Waardoor je wellicht zou zeggen: nu wil ik erbij zijn! Gedachten over alle aspecten, groot en klein, zijn welkom.

  • Nee, deze communicatie vind ik uitstekend. Het was een reactie op enquete en bijeenkomsten. Dit portal beschouw ik niet als een bijeenkomst.  Hoewel een bijeenkomst in de buurt met een duidelijke agenda zou ik misschien wel bezoeken. Het moet dus niet teveel moeite en reistijd vergen.

  • Offline als antwoord op Lima

    Hoi , dank voor je bijdrage! En voor je terechte voetnoten. We stellen deze vragen zeker niet gratuit. Ik en mijn collega's zorgen ervoor dat wat jij zegt steeds vaker gezien en gebruikt wordt door de mensen die beslissingen nemen. Natuurlijk is niet overal het antwoord 'ja' op, maar we leggen wel altijd uit hoe we tot keuzes komen. Kijk bijvoorbeeld in de afgeronde individuele ideeën en op Samen Bereikt.

    Dus heel fijn om te lezen dat jij wilt bijdragen. Je zegt: het liefst schriftelijk. Dus op de manier zoals het nu gaat, is oké? Kunnen we daar nog iets aan tweaken om het makkelijker of interessanter te maken voor jou? En je zegt ook: zoom! Interessant. Hoe zie je dat voor je? 1-op-1, een virtuele bijeenkomst, ...?

  • Offline

    Beste lezer,

    Mijn voorkeur is op dit moment de mogelijkheden nog niet verder uitbreiden maar het bestaande meer uitwerken  en duidelijke kaders aangeven.

    Bijvoorbeeld het project ‘Je zorgverzekering uitzoeken’ staat nu een half jaar open en onder de ‘kop’ samen bereikt geven jullie de conclusie aan maar waarom staat het nog open (eigenlijk zijn er regels wanneer een project wordt gesloten) tevens vanuit ZK een positieve reactie en jullie nemen zaken mee maar concreet wat zal er eind dit jaar verandert zijn.

    Kortom neem “ons” periodiek mee hoe het proces verder gaat en ook als er geen voortgang te melden is geeft het aan (geen voortgang melden is (voor mij) altijd beter dan niets horen).

    Een enquête met mogelijkheid voor commentaar heeft mijn voorkeur. Heb wel eens een bijeenkomst bijgewoond (bij een andere organisatie) maar merk dat niet iedereen aan het woord kwam omdat de groep te groot was en / of er een tijdsdruk was.

  • Ja, dat zou kunnen in een soort van "klantenpanel" die regelmatig geüpdated worden over nieuwe ideeën, vragen en/of oplossingen die Zilveren Kruis wil gaan uitvoeren en dat de deelnemers ook daadwerkelijk inspraak en inzicht krijgen over de uitkomsten. Voorbeeld is Centraal Beheer: deze dropt een stelling waar het klantenpanel zich over mogen uitspreken en proberen dan het meest gekozen antwoord in te voeren. Uiteraard lukt dit niet altijd, maar dan komen zij wel terug waarom dit niet kan. Hierdoor heb je al panellid toch de indruk dat jouw inbreng ook iets heeft meegeholpen bij een probleem. En je wordt in ieder geval bedankt voor je inzet (hetgeen bij veel enquettes niet het geval is: alleen maar gegevens verzamelen en nooit meer iets van te zien krijgen).