Hero Image

Hulp bij het kiezen van je verzekering
Je verzekering kiezen of veranderen: dat doet iedereen anders.

De een wil het snel kunnen regelen, geen gezeur. De ander zoekt het eerst tot op de bodem uit. En dan is er nog een groep die twijfelt en eigenlijk wel wat hulp verwacht bij het kiezen.

Je weet meteen bij welke groep jij hoort, toch? Want nog maar een paar maanden geleden nam je een beslissing voor je zorgverzekering in 2022.

Waar liep jij tegenaan toen je je verzekering koos of veranderde? En wat ging soepel?

Welke hulp verwacht je van (de website van) Zilveren Kruis bij het maken van je keuze?

Met jouw antwoord maken we onze website voor komend jaar weer beter, zodat het makkelijker wordt om een pakket te kiezen

Log in en reageer

  • Offline als antwoord op Maurits - Zilveren Kruis

    Hallo Maurits,

    Dank voor de reactie en ik besef dat ZK moeite doet om de zorg toegankelijk te maken / houden maar als dat leidt tot een hogere premie zul je klanten verliezen (we worden steeds meer op prijs gerichte maatschappij) en dat is ook ongewenst en dan is automatisering enzovoort logisch en ja dan vallen groepen mensen buiten de boot.

    Door onwetendheid / financiële overwegingen worden soms verkeerde keuzes gemaakt en als blijkt dat bepaalde zaken niet verzekerd zijn krijg je dat klanten aan zorgmijding doen waardoor zaken kunnen verergeren en ze dan (eventueel) in het ziekenhuis komen en de kosten de pan uit gaan reizen (maar ja dat wordt volledig vergoed).

    Eigenlijk is in belang voor alle partijen dat mensen de juiste polis hebben.

    ZK kan dat niet alleen en naar mijn mening moet dit op een hoger niveau gerealiseerd worden. Kan gevoelig liggen maar betere informatie zal gewoon leiden tot betere keuzes en daardoor mogelijk mindere belasting van de gezondheidszorg en dat kan inhouden dat de zorg betaalbaar blijft.

    Ja ik geloof dat energie steken in de voorkant zal leiden dat het voor alle partijen voordeel zal opleveren. Let wel naast het feit dat ZK zelf eens door zijn pakketten loopt en zich afvraagt of dat allemaal wel logisch is.

  • Offline als antwoord op Maurits - Zilveren Kruis

    Er is een collectief contract waarvan de inhoud wordt bewaakt door gepensioneerde deskundigen op het gebied van o.a. ziektekostenverzekering. Jaarlijks vindt er onderhoud plaats, en wijzigingen worden per mail en in een ledenblad behandeld . Op de website is alles terug te lezen. Het inbrengen van wensen is mogelijk. Zelf heb ik nog geen specifieke wensen ingebracht. Een medewerker van ZK lijkt mij meer gericht op de voorwaarden ZK. Meer specialist voor eigen product die zo nodig ook antwoord op vragen heeft.

  • Offline als antwoord op Peerke

    Fijn om te horen dat je tevreden bent Peerke. Begrijp ik het goed dat jij geen problemen ondervindt bij het maken van een keuze voor een aanvullende verzekering?

  • Dat is mooi om te horen Jennie! Fijn dat de klantenservice goed kon helpen. Gaat bij het kiezen van een zorgverzekering jouw voorkeur uit naar persoonlijk contact of zou jij het ook fijn vinden om via de website op een makkelijke manier je keuze te kunnen maken?

  • Offline als antwoord op jesse

    Bedankt voor je duidelijke omschrijving en suggesties Jesse. Voor jou is het dus belangrijk om de juiste informatie op de juiste, en makkelijk vindbare plek, te tonen. Hier kunnen wij zeker nog op verbeteren!

  • Offline als antwoord op Ine

    Bedankt voor je reactie Ine, het is inderdaad een veel gehoord argument dat men graag alleen wil betalen voor wat ze echt nodig hebben of gebruiken. Ik lees dat je het bij het uitzoeken vervelend vindt dat de informatie die jij nodig hebt niet centraal staat waardoor je op verschillende pagina's moet zoeken. Zou het voor jou een oplossing kunnen zijn als we met behulp van een aantal vragen op 1 pagina kunnen vaststellen welke informatie jij nodig hebt en welke aanvullende verzekering aan de hand van jouw antwoorden het beste bij jou past?

  • Offline als antwoord op Rino123

    Hallo Rino123, zie mijn reactie op je eerder comment

  • Offline als antwoord op HarryE

    Hallo Harry, ik snap je punt en zou het persoonlijk ook heel mooi vinden als het in de toekomst mogelijk is om allemaal individuele vergoedingen bij elkaar te klikken tot 1 aanvullend pakket. Toch nodig ik je ook uit om het van een andere kant te bekijken; waarschijnlijk kies je een pakket voor een specifieke vergoeding die voor jou interessant is, bijvoorbeeld fysiotherapie. De kosten die je per maand kwijt bent voor je aanvullende verzekering zijn lager dan wanneer je de behandeling zelf moet betalen zonder een zorgverzekering. Daarnaast krijg je nog zoveel extra vergoedingen in je pakket waar je gebruik van kan maken, in plaats van het zien als ballast :) 

  • Offline als antwoord op nanny

    Hallo Nanny, dat zorg in Nederland steeds duurder wordt vinden we allemaal vervelend! Je geeft aan dat de vergoedingen fysio en dabetis pedicure belangrijk zijn voor jou. Neem jij hier standaard het hoogste pakket voor, of maak je hierin nog een afweging. Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe en of wij daarin jou beter kunnen helpen.

  • Offline als antwoord op reesink

    Hallo Reesink, bedankt voor het uitgebreid meedenken. Goede suggesties geef je! Binnen Zilveren Kruis proberen we toegankelijk te zijn voor elke doelgroep, maar het kan natuurlijk altijd beter. Daar streven wij ook naar!