Er zijn rekeningen van zorgkosten voor jou ingediend. Welke informatie wil jij daarover zien?

Voormalig community-lid
Voormalig community-lid

Met mijn collega’s verbeter ik Mijn Zilveren Kruis steeds verder. En dat doen we graag samen met onze verzekerden. Ik ben benieuwd wat jij vindt van jouw zorgkostenoverzicht.

Als je zorg hebt gehad, dan stuurt je zorgaanbieder, zoals je huisarts, apotheek of het ziekenhuis, meestal rechtstreeks de rekening naar ons. Je kunt altijd zien welke rekeningen we voor jou hebben ontvangen in het zorgkostenoverzicht in Mijn Zilveren Kruis.

Wil je mij even helpen? Log in op mijn Zilveren Kruis en ga naar jouw zorgkostenoverzicht. Ik ben benieuwd hoe jij kijkt naar onderstaande vragen:

1. Welke informatie over een ingediende rekeningen voor zorg zou jij willen zien?

2. Waar kunnen we nog iets verbeteren in de informatie die je online ziet?

03-12-2020 - update van de moderator:
Afgelopen maanden gingen jullie met Cynthia in gesprek over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis. Hier kwamen een aantal mooie ideeën en wensen uit. In het afsluitende blogartikel ‘Dit zijn jullie 5 verbeterwensen voor Mijn Zilveren kruis’ blikken Rogier en Cynthia terug op de gesprekken over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis op Samen.

Heb jij een nieuw idee om Mijn Zilveren Kruis te verbeteren? Open dan een nieuw idee en ga erover in gesprek.

Bovenliggend
  • Offline

    Hallo ,

    Ik kan niet in de omgeving van ZK maar ook ik heb zeker ook wat aandachtspunten.

    - Ik wil kunnen zien van wie de rekening is

    - Wie mij behandeld heeft

    - De diagnosecode 

    - De declaratiecode 

    Als het om een DBC gaat met bijvoorbeeld 4 tot 9 behandeluren in een revalidatiecentrum zou ik graag willen zien op welke dagen deze declaratie gaat, maar ik weet niet of een zorgverzekering die detais aangeleverd krijgt.

    Ik kan mij ook voorstellen dat niet iedere verzekerde op zoveel informatie zit te wachten. Je zou ervoor kunnen kiezen om een instelling in te bouwen maar bij mensen kunnen kiezen tussen 'simpel' of 'detais'

    Natuurlijk moet je kunnen zien welke declaraties er onder je eigenrisico vallen.

Reageren
  • Offline

    Hallo ,

    Ik kan niet in de omgeving van ZK maar ook ik heb zeker ook wat aandachtspunten.

    - Ik wil kunnen zien van wie de rekening is

    - Wie mij behandeld heeft

    - De diagnosecode 

    - De declaratiecode 

    Als het om een DBC gaat met bijvoorbeeld 4 tot 9 behandeluren in een revalidatiecentrum zou ik graag willen zien op welke dagen deze declaratie gaat, maar ik weet niet of een zorgverzekering die detais aangeleverd krijgt.

    Ik kan mij ook voorstellen dat niet iedere verzekerde op zoveel informatie zit te wachten. Je zou ervoor kunnen kiezen om een instelling in te bouwen maar bij mensen kunnen kiezen tussen 'simpel' of 'detais'

    Natuurlijk moet je kunnen zien welke declaraties er onder je eigenrisico vallen.

Onderliggend
Geen gegevens