• Vergrendeld Vergrendeld
  • Reacties 9 reacties
  • Abonnees 28 abonnees
  • Weergaven 34647 weergaven
  • Gebruikers 0 leden zijn hier

In mijn Zilveren Kruis staat veel informatie over je verzekering. Hoe vind jij er je weg?

Voormalig community-lid
Voormalig community-lid

Met mijn collega’s verbeter ik Mijn Zilveren Kruis steeds verder. En dat doen we graag samen met onze verzekerden. Ik ben benieuwd hoe jij je weg vindt in Mijn Zilveren Kruis.

Mijn Zilveren Kruis is de plek waar je informatie vindt over jouw eigen verzekering. Ook kun je hier ook allerlei verzekeringszaken zelf regelen.

Wil jij mij helpen? Log dan in op Mijn Zilveren Kruis. Ik ben benieuwd naar jouw blik op onderstaande vragen:

  • Welke functies helpen jou om je weg te vinden op Mijn Zilveren Kruis?
  • Waar kunnen we het makkelijker maken om je informatie te vinden?

03-12-2020 - update van de moderator:
Afgelopen maanden gingen jullie met Cynthia in gesprek over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis. Hier kwamen een aantal mooie ideeën en wensen uit. In het afsluitende blogartikel ‘Dit zijn jullie 5 verbeterwensen voor Mijn Zilveren kruis’ blikken Rogier en Cynthia terug op de gesprekken over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis op Samen.

Heb jij een nieuw idee om Mijn Zilveren Kruis te verbeteren? Open dan een nieuw idee en ga erover in gesprek.

  • Op zich lukt het best je weg te vinden in de verzekering. Maar als je bijvoorbeeld eens per jaar de verzekering wilt vergelijken met andere aanbieders wordt het al lastiger. Daar kan Zilveren Kruis uiteraard niets aan doen. Het ligt er meer aan dat niet alle aanbieders op uniforme wijze werken.

    Voor de rest ben ik prima in staat mijn weg te vinden in de voorwaarden en vergoedingen. En de verschillen tussen Basis Budget, Zeker en Exclusief zijn mij duidelijk.

  • Offline

    Hallo ,

     

    Ik kan niet in de omgeving van ZK dus het zou best kunnen dat de functies die ik hieronder beschrijf al aanwezig zijn in de omgeving.

     

    Wat ik merk bij websites van ziektekostenverzekeringen dat ze de belangrijke zaken van een aanvullende verzekering opsommen en de rest moet je teruggaan zoeken in een lijst waar alle pakketten in staan. Je zou het de verzekerde makkelijker maken als je binnen de omgeving op basis van de polis een lijst met een zoekfunctie neerzet waar alleen de vergoeding in staat van de huidige polis.

     

    Ook zie je vaak een zorgoverzicht met het totaal wat er voor die zorgsoort is gedeclareerd. Ik mis hier ergens een overzicht met het maximaal te vergoeden bedrag zodat je dit snel kunt zien en niet zelf hoeft te gaan rekenen.

     

    Ik begrijp dat je dan veel kleine metertjes krijgt in je omgeving. Als je dit oplost door een filter of een menu te maken waarin de verzekerde bepaalde zorg aan en uit kan vinken kan je een gepersonaliseerd dashboard creëren. Vergeet hierbij vooral de eigenrisico stand en de eigen bijdrage op medicijnen niet.

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Bedankt  en  voor jullie reacties!

    Beste CrankyHenkie,

    Het wordt inderdaad lastig om op onze website andere aanbieders met elkaar te vergelijken, daarnaast zijn er veel websites die hier op inspelen (independer en zorgvergelijker). Wat we wel elk jaar aanbieden is, een tool om je verzekering van het ene jaar met het nieuwe jaar te vergelijken. Heb je hier aan het eind van het jaar wel eens gebruik van gemaakt?

    We brengen het onder de aandacht met “check uw pakket voor het jaar XXXX”.  Zo proberen wij elk jaar inzicht te geven in wat er verandert in je pakket voor het komende jaar. Mogelijk geeft dit ook goed inzicht in wat je momenteel hebt, zodat je dit kunt vergelijken met andere aanbieders. Ook fijn om te horen dat je goed je weg kunt vinden in voorwaarden en vergoedingen.

    Beste  

    Bedankt voor je reactie! Wat jammer dat je niet in het nieuwe Mijn Zilveren Kruis kunt :). Het is bij ons inderdaad ook nog niet het geval dat je een lijst hebt met alles wat je vanuit jou polis hebt. Wat we wel doen is op het moment dat je bij ons bent ingelogd, en je naar alle vergoedingen overzicht gaat we een oranje label tonen bij de vergoedingen waar jij voor verzekerd bent.  Zo kun je als klant bij de vergoedingen, er wel snel achter komen waar jij voor verzekerd bent.

    In de Mijn omgeving hebben we ook een pagina, maximale vergoedingen waarin je kunt zien wat je al gedeclareerd hebt voor een aantal vergoedingen; brillen en lezen, de tandarts en alternatieve geneeswijze.  Als dit bedrag op is tonen we ook, wanneer je dit weet mag declararen. We hebben dit helaas niet nog voor alle vergoedingen. 

    Mooi om te horen dat jij een mooi dashboard zou willen, hier werken we ook naar toe met onze homepage! Het eigen risico is en je documenten zijn direct zichtbaar op je homepage, en ook hier willen we gaan kijken wat nog meer relevant is voor klanten. 

  • Ik heb de betreffende mail van november 2019 nog even opgezocht en heb inderdaad gebruik gemaakt van de mogelijkheid Check uw zorgpakket. Ik heb de verschillende opties geprobeerd om na te gaan wat voor mij, bij Zilveren Kruis, de beste optie was. Dat had wel een meerwaarde.

  • Offline

    ,

    Bedankt voor je mooie uitleg.

    Ik heb nog wel een aanvullende vraag. Hoe zit het met de toegankelijkheid van jullie omgeving voor Blinden en slechtziende. Ik heb hier zelf niet mee te maken maar wel een heel Belangrijkpunt wat niet vergeten mag worden!

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Beste  en  ik waardeer het echt onwijs dat jullie zo actief zijn in de topic's, dit is heel waardevol!

     Wat leuk om te lezen dat je de mail er even bijgezocht hebt! Heb je door het gebruik van tool van check uw pakket nog wijzigen gemaakt in je verzekering? 

     Goede vraag! Wij zijn hier inderdaad druk mee bezig, en vinden het ook heel belangrijk dat al onze verzekerden onze website kunnen raadplegen. We hebben in een april een nieuwe huisstijl gekregen waar in de ontwikkeling rekening gehouden is met de kleuren. Maar ook de hele website wordt opnieuw opgebouwd, waardoor we elementen en teksten direct konden aanpassen en zo toegankelijk mogelijk hebben kunnen maken. Op onze website zie je bovenin ook de mogelijkheid om de tekst te vergroten of voor te laten lezen. 

    We komen ook graag in contact met klanten die onze website met voorleessoftware doorlopen, zodat we van gebruikers kunnen horen hoe ze de website nu ervaren (sinds de nieuwe livegang).

  • Afgelopen jaarovergang heb ik geen wijziging aangebracht in mijn verzekering. Het jaar daarvoor wel. Met behulp van de tool kon is snel zien wat voor mij relevant was. Hieruit bleek bijvoorbeeld dat ik terug kon naar Basis Budget en dat ik 1 ster ben terug gegaan in mijn aanvullende verzekering.

  • Offline

    Op zoek naar mijn polisblad 2021, dat volgens recent ontvangen email beschikbaar is via de website: http://www.zilverenkruis.nl, niets gevonden.

    De zoekterm polisblad levert de volgende instructie: 

    Waar kan ik mijn polisblad 2020 downloaden?

    U vindt uw polisblad onder "Documenten”. Uw polisblad 2020 staat vaak in het mapje 2019.

    Dat blijkt niet juist...

    Met telefonische  hulp van de vriendelijke afdeling Klantenservice, blijkt de juiste instructie als volgt.

    1. Ga naar http://www.zilverenkruis.nlgevolgd door inloggen middels DiGiD,
    2. Klik op het pijltjeachter je naam, rechtsboven,
    3. Klik op Mijn Zilveren Kruis,
    4. Klik in het veld “Documenten” op Bekijk en download uw verzekeringsdocumenten
    5. Download Polisblad 2021

    Suggestie: Misschien de instructie op de website iets verduidelijken?

    Suggestie op de vraag: hoe de rubriek Mijn Gegevens te noemen?

    Veel financiële instellingen hanteren de term: Zelf Regelen

  • Offline als antwoord op P3S

    Goedemiddag Paul,

    Bedankt voor het doorgeven. Frustrerend dat je oude informatie te zien kreeg in jouw zoektocht naar het polisblad. Gelukkig heeft mijn collega jou telefonisch naar de juiste pagina begeleid. Ik zal aan de webredacteurs vragen of zij de informatie op de website willen aanpassen.