Hero Image

Hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

In augustus vroegen we: Hoe begrijpelijk vind je de antwoorden van onze chatbot? We kregen daar veel reacties op, bijvoorbeeld de vraag waarom we 24/7 bereikbaar willen zijn. De meeste klanten die Ziv gebruiken doen dat tijdens kantooruren, maar op een gemiddelde dag krijgen we 22% van de vragen in de avond/nacht of vroege ochtend.

Ook gaven Meedenkers aan dat ze vaak toch bij een medewerker uitkomen. In 11% van alle gesprekken stelt Ziv zelf voor om verder te praten met een medewerker. Dat kan zijn omdat iemand vastloopt, maar ook omdat er een vraag wordt gesteld over een onderwerp waarover we liever persoonlijk in gesprek gaan. En in 14% van de gevallen zien we dat iemand zelf alsnog contact opneemt met de klantenservice. Maar liefst 75% van de mensen komt eruit met Ziv.

In de blog lees je meer over de reacties van de Meedenkers.

Veel gebruikers zijn positief over onze chatbot Ziv. Je kunt op een laagdrempelige manier een vraag stellen, zonder meteen contact te hoeven opnemen met een medewerker. Van gebruikers horen we dat ze het wel fijn zouden vinden als ze de gesprekken met Ziv later terug kunnen lezen. En dat lijkt ons een mooie stap vooruit met Ziv.

Daarom zijn we benieuwd: hoe wil jij je gesprek met Ziv teruglezen?

Log in en reageer

  • Goedenavond EvelineLamber dank je wel dat je de moeite en tijd hebt genomen voor een reactie. Dit vind ik een goede optie. Op deze wijze zijn de gesprekken namelijk veilig en alleen toegankelijk voor jou via DigiD en/of dan voor de persoon die jij eventueel hebt gemachtigd. Dus dank je wel, we nemen jouw input en trouwens ook van alle anderen die hebben gereageerd uiteraard mee. Nog een fijne avond.

  • Offline als antwoord op herman

    Hallo Herman, dank je wel voor jouw reactie. Ik begrijp dat email qua gemak zeker aantrekkelijk is. Echter, we kunnen dan veel minder de veiligheid van de vaak persoonlijke gegevens en medische inhoud van de gesprekken borgen. Wat zou je er daarom van vinden als we de gesprekken toegankelijk maken in een via DigiD beveiligde omgeving. Bijvoorbeeld in de app dan wel in mijnzilverenkruis.nl? Zou dat gezien de veiligheid ook een optie kunnen zijn?

  • Offline als antwoord op Wiedie

    Hallo WIedie, Bedankt voor jouw reactie. ik nodig je graag uit om een keer gebruik te maken van onze chatbot Ziv in de app dan wel in mijnzilverenkruis.nl Met betrekking tot jouw vraag over wie de vragen en antwoorden achteraf terug kunnen lezen: Dit zijn alleen de medewerkers die behoren tot dezelfde functionele eenheid. Wij willen en moeten doen aan doelbinding. Dus we gebruiken deze informatie alleen waarvoor we dit nodig hebben. Het zo goed mogelijk beantwoorden van de vragen van onze verzekerden. Wij mogen het ook niet ergens anders voor gebruiken en dat willen we ook totaal niet. Het verschil overigens om het door jou terug te kunnen lezen via email of een beveiligde omgeving zoals de app dan wel mijnzilverenkruis.nl is dat bij deze laatste twee wij de veiligheid kunnen waarborgen dat alleen jij of iemand die jij hebt gemachtigd deze informatie kan benaderen. Email is niet veilig genoeg, dus ik ben het helemaal met jou eens dat vanwege de veiligheid het beter is om deze informatie met jou te delen via een omgeving die beveiligd is via DigiD. Zou het kunnen downloaden en opslaan door jouzelf ook nog een optie zijn die je wenselijk lijkt? Nog een fijne avond.  

  • Offline als antwoord op Jan B

    Hallo Jan B, Dank je wel voor jouw reactie. Fijn dat je wilt meedenken. Dit klinkt als een goed idee om het gesprek dan toegankelijk te maken achter DigiD zodat alleen jij of diegene die jij hebt gemachtigd bij deze informatie kan komen. Fijne avond nog. 

  • Offline als antwoord op Teun

    hallo Teun, dit is een goed idee, zo kunnen wij jouw zo goed mogelijk voorzien in jouw informatie behoefte en uiteraad onze plicht om zo veilig en goed mogelijk met jouw persoonlijke informatie om te gaan. Dank je wel, we nemen jouw input zeker mee. Indien je de app hebt, zouden we het daar ook beveiligd kunnen opslaan achter DigiD. 

  • Offline als antwoord op Tjeerdsma

    Goedenavond Tjeersma, dat is op zich fijn voor jou toch? Wij zijn een organisatie die er voor jou wil zijn op het moment dat het nodig is. Een ziektekostenverzekering is gelukkig niet iets, welke je per se moet benaderen. Sterker nog indien dit niet het geval is, gaat het goed met jouw gezondheid :) 

  • Offline als antwoord op janbol

    Hallo janbol, bedankt voor jouw reactie. Uiteraard heeft niet iedereen ervaring met het vastleggen van het chatgesprek, omdat deze simpelweg nog niet is gevoerd. Zou je mij wel kunnen vertellen wat je wens zou zijn indien je een gesprek met onze chatbot dan wel een collega via chat zou hebben gevoerd. Hoe zou je deze dan terug willen lezen/bewaard laten worden?

  • Offline als antwoord op lodé

    Goedenavond lodé, Dank je wel voor jouw reactie. Het probleem met mail is wel dat de veiligheid van jouw persoonlijke gegevens en ook de medische inhoud van het persoonlijke gesprek veel minder gewaarborgd kan worden dan wanneer we dit in een beveiligde omgeving (in de app of bijv in mijnzilverenkruis.nl) kunnen bewaren en je dan ook op ieder gewenst tijdstip zou kunnen inloggen via DigiD en zou kunnen lezen. Zou dit voor jou ook een optie zijn indien we het zo zouden regelen?

  • Offline als antwoord op ElKa

    Goedenavond ELKa, dank je wel voor jouw input. Ik denk zelf dat dit de meest veilige manier is om het gesprek nog terug te kunnen lezen indien gewenst. Oftewel dat het gesprek onder documenten in jouw eigen persoonlijke omgeving wordt bewaard. Deze kan alleen jij of iemand die jij gemachtigd hebt dan benaderen via DigiD. Dank je wel, we nemen jouw input zeker mee.

  • Goedenavond elineboerhof, dank je wel voor jouw input. Fijn dat je even de tijd hebt genomen om hierover na te denken en te reageren. Ik denk zelf dat dit de meest veilige manier is om het gesprek nog terug te kunnen lezen indien gewenst. We denken ook zeker na over een downloadoptie plus daarnaast dat het gesprek onder documenten in jouw eigen persoonlijke omgeving wordt bewaard. Deze kan alleen jij of iemand die jij gemachtigd hebt dan benaderen via DigiD. Nog een fijne avond.