Hero Image

Welke oplossing werkt voor jou bij een kleine kwaal?

Huisartsenzorg heeft onze aandacht! Daarom gingen we eerder al in gesprek over hoe jij erachter komt wat jouw kwaal is. En vroegen wij jullie waaraan jullie merken dat de huisarts het druk heeft. Jullie input helpt ons om de juiste keuzes te maken. Ook nu kunnen wij jouw input gebruiken!

Je kan namelijk niet altijd direct terecht bij jouw huisarts. En dat is vervelend! Daarom zoeken we samen met huisartsen en verzekerden naar een oplossing.

Wat werkt voor jou? Wil jij hoe dan ook alleen naar jouw eigen huisarts? Of kan een andere huisarts of digitaal consult ook in bepaalde situaties?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    De aard van het probleem zal mede de behoefte bepalen. Als het gaat om een onschuldig probleem dat in eerste instantie) alleen wat toelichting behoeft of duiding, dan is een digitaal consult voor mij voldoende. Voorwaarde is wel, dat de techniek toegankelijk genoeg is (naar de wensen van de patiënt en niet van de ontwikkelaars) en op elk moment te gebruiken is. Als het gewenst is dat een huisarts er naar kijkt, is elke huisarts voor mij goed genoeg, mits hij/zij beschikt over mijn GEHELE medisch dossier.

  • Offline als antwoord op Gaafzeg

    Hoi , je geeft aan dat elke huisarts goed is, als hij maar beschikt over je gehele dossier (in hoofdletters). Dat is duidelijk belangrijk voor je. Ben je bang dat een huisarts je dossier niet genoeg kent? 

    En wat betreft de techniek, wanneer zou die voor jou toegankelijk genoeg zijn?

  • Offline als antwoord op Sophie - Zilveren Kruis

    digitale omgeving huisarts is nog niet altijd up to date en voor iedereen toegankelijk en te begrijpen.

  • Offline als antwoord op Sophie - Zilveren Kruis

    Daar ben ik niet zo bang voor en ik ben (nu nog) alert genoeg. Maar de beschikbaarheid  van het volledige dossier moet wel een harde voorwaarde zijn.

    Wat betreft techniek. Vel oudere mensen zijn redelijk digitaal vaardig, tot het moment dat er haperingen zijn. Dan kunnen ze daar niet mee omgaan en haken ze af. Daarvoor hulp vragen en krijgen moet veel beter georganiseerd worden. Bijv niet alleen de mededeling: "oeps, er ging iets verkeerd, probeert u het later nog eens een keer". Maar ook tegelijkertijd de mogelijkheid om aan te klikken dat hulp gewenst is, zodat er automatisch contact wordt opgenomen.

Opmerking
  • Offline als antwoord op Sophie - Zilveren Kruis

    Daar ben ik niet zo bang voor en ik ben (nu nog) alert genoeg. Maar de beschikbaarheid  van het volledige dossier moet wel een harde voorwaarde zijn.

    Wat betreft techniek. Vel oudere mensen zijn redelijk digitaal vaardig, tot het moment dat er haperingen zijn. Dan kunnen ze daar niet mee omgaan en haken ze af. Daarvoor hulp vragen en krijgen moet veel beter georganiseerd worden. Bijv niet alleen de mededeling: "oeps, er ging iets verkeerd, probeert u het later nog eens een keer". Maar ook tegelijkertijd de mogelijkheid om aan te klikken dat hulp gewenst is, zodat er automatisch contact wordt opgenomen.

Onderliggend
Geen gegevens