Bewustwording van zorgkosten

Wat is het idee?

Het gaat om bewustwording vergroten dat "wij" ook mede bepalen dat zorgverzekering betaalbaar kan blijven..

Ik ben bijvoorbeeld brildragend en het was 3 jaar geleden dat ik een bril had aangeschaft en ik werd de afgelopen weken "bestookt" met reclame dat de 3 jaar voorbij waren en dat ik echt langs moest komen (zowel op papier als e-mail).

Ik ben er geweest en een andere bril gekocht (er was een kleine correctie nodig) maar ik kreeg er een andere bril er gratis bij ??  (tevens een korting bon als ik binnen een bepaalde tijd een 3de ?? bril zou kopen).

Conclusie ik betaal veel te veel voor de 1 bril die ik op mijn neus heb (dus ook de zorgverzekering). Naar mijn mening ben ik (en de maatschappij) goedkoper uit als ik enkel de controle en 1 bril moet betalen.

Waarom accepteren wij dat? Het lijkt erop dat er een idee is van 'wij betalen premie en dan moet wij er ook maximaal gebruik van worden gemaakt, zonder naar de kosten te kijken'.

Het is mijn overtuiging dat als wij bewuster omgaan met de zorgkosten de zorgpremie kan dalen (of minder stijgen).

Ik mis acties / meldpunt om (mogelijke) verspilling tegen te gaan of positiever gesteld, wat kunnen "wij" doen om verspilling tegen te gaan.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Goedemiddag Reesink, 

Zoals je ziet heb ik de status van dit idee aangepast. In dit idee hebben we het gehad over bewustwording van zorgkosten. Een onderdeel daarvan is de informatie over zorgkosten verbeteren. En dat is wat we nu gaan doen. In het idee van leo_s lees je terug wat we precies gaan doen en wat we tot nu toe al gedaan hebben. 

Als je vragen hebt, stel ze gerust! 

Vriendelijke groet,

Michelle

Bovenliggend
  • Offline

    Ik ben vooralsnog heel blij dat de vergoeding is opgenomen in een aanvullend verzekering. Ik ben het er wel mee eens dat als je alleen verzekerd voor een bril, je dit beter niet kunt doen.

    Ik zie bij veel aanvullende verzekering een budget voor preventiecursussen. In mijn verzekering is dit ook een bedrag van €750 euro per jaar. Ik zou graag zien dat hier een lidmaatschap van bijvoorbeeld een patiëntenvereniging onder dit budget word opgenomen. Met dit lidmaatschap kun je adviezen inwinnen en beschikbaar gestelde hulpmiddelen gebruiken. Dit kan de inzet van zorg verminderen. Ik weet dat in een handje vol verzekeringen dit als aparte vergoeding is opgenomen.

  • Offline als antwoord op jesse

    Hallo Michelle, 

    Wij hebben invloed op ons eigen gedrag en dat is misschien het moeilijkste om te veranderen het kan wel (denk aan niet meer roken in het bijzijn van een baby). Dat vinden de meesten nu wel terecht maar bewust met zorgkosten omgaan zit nog niet zo in ons systeem.

    Voorbeeld:

    Persoon heeft op basis van een medisch euvel recht op persoonlijke hygiëne artikel en dat werd  periodiek opgestuurd. Bij het overlijden werd op zolder (achter een gordijn) hoog opgestapeld de dozen (velen nog niet opengemaakt) gevonden. De vraag is zelf of de persoon het wel gebruikte maar opzeggen was geen optie want de persoon vond dat er recht op was (en moest al zoveel aan premie betalen), is mijn invulling zoals ik de persoon kende. De artikelen hebben een andere bestemming gekregen.

    Persoon heeft op basis van een medisch euvel recht op fysio en de persoon gaat tot het maximaal behandelingen is bereikt en stopt dan de behandeling want is niet van plan om het zelf te betalen (wat financieel wel kon) en het euvel was eigenlijk verholpen (vertelde de persoon). Niet eerder aangeven dat het niet meer nodig was, was geen optie want de persoon vond dat er recht was op de maximaal aantal behandelingen (en moest al zoveel aan premie betalen).

    Persoon krijgt een medische ingreep met het dringend advies om het de komende dagen rustig aan te doen. Echter de persoon wilde op de vrijdag een museum bezoeken aan de andere kant van het land waar de persoon kaarten voor had en resultaat de zondag op de SEH. Werd doodleuk verteld zonder een spoor van wroeging.  

    In al de 3 voorbeelden vraag ik mij af hoe de “controle” / alertheid van de andere partij(en) was.

    “Wij” moeten bewust worden gemaakt dat de ogen sluiten voor het eigen gewin (een soort proberen de betaalde premie terug te verdienen met “onnodige” zorg) eigenlijk niet meer acceptabel is.

    In mijn overtuiging hebben wij veel invloed op de kosten / gebruik  ondanks het feit dat wij allemaal kleine radertjes zijn. Te beginnen met verantwoordelijkheid te nemen voor onze eigen gezondheid en dat als wij zorgvuldiger zijn dan misschien anderen (die minder gezond zijn) de optimale (zeg niet maximale) zorg kunnen  krijgen.

    Het hoe is een ding en misschien werkt bij een deel van de klanten een beloningsysteem (al is het vreemd dat anderen je moeten belonen dat je zorgvuldiger met je eigen gezondheid om te gaan), maar misschien werkt dat. Hoe dan ook er zal niet 1 “medicijn” zijn om een ieder te bereiken en er zullen meerdere campagnes moeten worden gemaakt. Denk speciale campagne die via consultatiebureau wordt “uitgerold” en een ander via sportvereniging  / app / influencer / ???.

    Gewoon iets waardoor op je gezondheid letten zo normaal wordt als niet roken in de buurt van een baby (of wat dan ook) en ja misschien dalen de zorgpremie (bijkomend voordeel).

    Of gezien de Nederlandse aard meer de aandacht op verlaging van de premie Blush.

  • Offline als antwoord op reesink

    Hallo Reesink ,

     

    Ik geloof zeker dat dit met dergelijken middelen gebeurd. Ik probeer hier met mijn drinkvoeding bewust rekening mee te houden dat ik 5 dagen voor ze op zijn pas nieuwe bestel. In het geval van de drinkvoeding heb je het wel over een product met een houdbaarheidsdatum.

    Maar op het gebied van de drinkvoeding is door de verzekeraars in het beleid al veel winst te behalen. Vroeger mocht namelijk de huisarts een dergelijke machtiging uitschrijven, dit vooral handig voor de mensen die chronische deze machtigingen hebben en toch iedere 6 of 12 maanden verlengd moeten worden. Vanaf 2021 mogen huisartsen dit niet meer van Zilverenkruis waardoor vele mensen weer naar de diëtist moeten.

    Je zou in het geval van een chronische patiënt een keer in de twee jaar een patiënt kunnen laten zien door een diëtist en vervolgens voor de controle of de machtiging nog nodig is iedere 6 maanden bij de huisarts laten. Het verschil in prijs is €40 per consult. Nij een chronische patiënt is het natuurlijk sterk de vraag of de diëtist iedere 6 maanden meer doet dan alleen de machtiging kopiëren iets wat een huisarts ook kan.

    Wat betreft fysio therapie daar geloof ik ook zeker dat dat gebeurd maar daar zit wel degelijk een meetinstrument aan vast een zogenoemde behandelindex. Ik als Chronisch patiënt word onbewust gestuurd door de fysio gestuurd in het aantal afspraken per jaar. Tuurlijk blijf ik het monitoren en indien ik het idee heb dat er meer behandelingen nodig zijn dan zal ik daar op sturen. Over het algemeen proberen de therapeuten wel te beoordelen of het nog nodig is, dit is ook in hun belang voor hun contract voor het volgende behandeljaar.

  • Offline als antwoord op jesse

    Hallo Jesse,

    Allereerst ja, ik loop regelmatig met een groot vraagteken rond met de vraag zou het niet anders kunnen en waarom accepteren wij het allemaal en is dat enkel omdat wij het niet direct in de portemonnee voelen?

    Ik heb ook het idee dat er zoveel geld mee gemoeid is (zie onderstaand) dat er geen focus is op kleine logische besparingen wat ook nog in het belang van de patiënt is. Een besparing van € 40,00 zeg 2 keer per jaar over 1000 personen is € 80.000,00 maar gezien onderstaand niet de moeite. Als solitaire besparing kan het kloppen maar stel je hebt 100 van deze besparingen dan wordt het een redelijk bedrag.

    www.cbs.nl

    Net als in 2018 groeiden de uitgaven aan huisartsenzorg (inclusief multidisciplinaire zorg) relatief sterk, met 7,1 procent tot 4,4 miljard euro. In het akkoord dat de overheid met de huisartsen heeft gesloten voor de periode 2019 tot 2022 wordt extra budget beschikbaar gesteld.

    De uitgaven aan aanbieders van medisch-specialistische zorg stegen in 2019 met 4,1 procent tot 29,1 miljard euro. Deze uitgaven zijn goed voor 27 procent van de totale zorguitgaven. De uitgaven aan paramedische praktijken (2,3 miljard euro), tandartspraktijken (3,0 miljard euro) en aanbieders van jeugdzorg (2,4 miljard euro) stegen licht, tussen 2 en 3 procent.

    Want in jou voorbeeld waarom heeft ZK eigenlijk het beleid aangepast? Was dat in hun belang of dachten ze jou een dienst te bewijzen?

    ZK, mochten jullie meelezen kunnen jullie licht brengen op de gewijzigde werkwijze, algemeen als ZK wat wijzigt waar kunnen de personen die er direct de gevolgen ondervinden (positief / negatief) informatie vinden over de beweegredenen. Is niet om de keuze ter discussie te stellen maar ook om begrip te kweken (je weet de redenering en dan nog kun je er niet mee eens zijn maar is wel uitgelegd).

    Ja met betrekking tot de fysio weet ik dat er een behandelindex is maar (ik kan er niet de vinger opleggen) heb het gevoel dat er verschillend mee wordt omgegaan want mijn vrouw is chronisch patiënt en heeft zeg bijna onbeperkt fysio. Wat ik mij soms afvraag is ze nu een patiënt of een stabiele inkomstenbron? Misschien maakt het uit of je als patiënt op x moment “gezond” de praktijk kunt verlaten of dat “gezond” een gepasseerd station is en het meer is de “aftakeling” te vertragen.

    Terug naar “bewustwording van zorgkosten” hoe zorgen wij (met zijn allen) dat ons mooie zorgsysteem in stand blijft.

    Soms heb ik een schrikbeeld dat op x moment iedere nieuw geborene een budget krijgt waar je je leven mee moet doen, oh heb je een aandoening (iets extreem spierziekte SMA (behandeling kost ongeveer 1,9 miljoen)) jammer joh bey bey want dat is meer dan je budget).

    Misschien wat bizar voorbeeld maar er moet iets gebeuren en ja ik hoor de medicijnfabrikanten en een ieder die financieel afhankelijk is van de gezondheidszorg al klagen dat er broodroof wordt gepleegd en dat klopt maar het gaat te ver om op deze manier door te gaan (wij zijn levende wezens met rechten en plichten en niet enkel een klinisch verdienmodel).

  • Offline als antwoord op reesink

    Hoi Jesse en Reesink,

    Ik ben gisteren een dag vrij geweest en heb direct een hoop om terug te lezen! Maar dat is absoluut geen straf. Vind het mooi dat jullie hier uitgebreid een gesprek over kunnen voeren.

     

    Duidelijke voorbeelden die jullie geven. Ik denk dat het goed is te kijken of ik/we een concrete eerste verbeterwens kunnen omschrijven waarmee ik naar mijn collega’s kan. Want volgens mij lees ik in jullie reacties meerdere wensen, die nogal te uiteenlopend zijn om in 1 keer concreet te maken. Ik hoop dat we samen zo ver komen dat we een van de wensen iets concreter kunnen maken, die misschien niet alles omvattend is. Maar zeker een eerste stap.

     

    Zo lees ik wat concrete voorbeelden over brillen, hulpmiddelen en fysiotherapie. En eigenlijk terugkerend in alle reacties toch dat stukje bewustwording. Waar we het eerst hadden over prikkels om (onnodig) zorg te gebruiken lees ik nu toch ook meer een oplossing in: inzicht in zorgkosten.

     

    Klopt mijn bovenstaande (hele korte) samenvatting van jullie reacties? Zo ja, welke concrete stappen zouden we kunnen zetten om die bewustwording te creëren? Draagt een idee zoals die van leo daaraan bij denken jullie?

  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Michelle / Jesse,

    Het huidige zorgstelsel is niet toekomst vast en dat bereik je ook niet door steeds de budgetten / premies te verhogen (eigenlijk dweilen met de kraan open).

    Dat het stelsel piept en kraakt komt voor een groot deel omdat het (in mijn ogen) een verdienmodel is geworden en de klant (patiënt) zijn verantwoording niet neemt (kort door de bocht).

    De voorbeelden genoemd zijn zaken wat bovenstaand onderstreept (en ik denk dat een ieder meerdere voorbeelden heeft) en je lost het probleem niet op door de individuele voorbeelden aan te pakken.

    Prikkels om onnodige zorg aan te pakken is 1 van de oplossingen waarbij inzicht in de kosten zou kunnen helpen.

    Ik denk dat de oplossing aan de “onderkant” de klant / patiënt moet worden gevonden want het gaat om bewustwording en als dat er eenmaal is zullen mensen (velen en niet allen besef ik) bewuster gaan nadenken en dat moet leiden dat de zorgvraag anders / goedkoper wordt.

    De excessen zullen dan vanzelf verdwijnen / minder worden en het is nu toch van de zotte dat  bijvoorbeeld aan het eind van het jaar nog even snel een bril / gehoorapparaat wordt aangeschaft (ongeacht of het nodig is) en enkel omdat het “gratis” is.  

    ZK moet toch beseffen dat het zo niet verder kan gaan en ja steeds lagere tarieven afspreken helpt niet want dan gaan ze gewoon meer behandelingen verrichten om hetzelfde inkomen te genereren.

    De klant / patiënt die moet je “mobiliseren”, hier heb je psychologen / gedragswetenschappers / communicatiedeskundigen voor nodig.

    Het trieste is dat ik geen oplossing weet want als covid19 niet eens kan zorgen dat wij ons aan een paar simpele regels houden hoe kunnen wij bovenstaand dan oplossen?

    Om niet helemaal negatief over te komen een mogelijke oplossing zou kunnen liggen bij:

    Huisarts / consultatiebureau / wijkverpleging geef ze tijd (dus geld / eventuele opleiding) om periodiek stil te staan bij een patiënt. Gewoon periodiek uitnodigen voor een gesprek en zaken doorlopen (mag ook een daarvoor opgeleide persoon zijn), kortom een soort jaarlijkse APK keuring.

    Er is namelijk geen tijd om aan (ik noem het) basis hygiëne te doen.  

    Mijn vrouw regelt de herhaalrecepten via de telefoon (bandje inspreken) en haalt ze op uit de automaat (huisarts en apotheker worden overgeslagen, lekker efficiënt) . In al die jaren heeft  mijn vrouw nog nooit een uitnodiging gehad van de huisarts (of wie dan ook) om de medicijnenlijst door te lopen (is wel gebeurd maar op aangeven door mijn vrouw). In al die jaren nog nooit een arts meegemaakt die vertelde dat er andere inzichten / medicijnen waren gekomen.

    Zo zijn er meer voorbeelden.

    Door de automatische piloot (wel efficiënt) verdwijnt ook een stuk bewustwording. Indien de automatische piloot soms wordt uitgeschakeld zal dat geld kosten maar verdien je dat niet in de toekomst terug door de betere zorg?

Opmerking
  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Michelle / Jesse,

    Het huidige zorgstelsel is niet toekomst vast en dat bereik je ook niet door steeds de budgetten / premies te verhogen (eigenlijk dweilen met de kraan open).

    Dat het stelsel piept en kraakt komt voor een groot deel omdat het (in mijn ogen) een verdienmodel is geworden en de klant (patiënt) zijn verantwoording niet neemt (kort door de bocht).

    De voorbeelden genoemd zijn zaken wat bovenstaand onderstreept (en ik denk dat een ieder meerdere voorbeelden heeft) en je lost het probleem niet op door de individuele voorbeelden aan te pakken.

    Prikkels om onnodige zorg aan te pakken is 1 van de oplossingen waarbij inzicht in de kosten zou kunnen helpen.

    Ik denk dat de oplossing aan de “onderkant” de klant / patiënt moet worden gevonden want het gaat om bewustwording en als dat er eenmaal is zullen mensen (velen en niet allen besef ik) bewuster gaan nadenken en dat moet leiden dat de zorgvraag anders / goedkoper wordt.

    De excessen zullen dan vanzelf verdwijnen / minder worden en het is nu toch van de zotte dat  bijvoorbeeld aan het eind van het jaar nog even snel een bril / gehoorapparaat wordt aangeschaft (ongeacht of het nodig is) en enkel omdat het “gratis” is.  

    ZK moet toch beseffen dat het zo niet verder kan gaan en ja steeds lagere tarieven afspreken helpt niet want dan gaan ze gewoon meer behandelingen verrichten om hetzelfde inkomen te genereren.

    De klant / patiënt die moet je “mobiliseren”, hier heb je psychologen / gedragswetenschappers / communicatiedeskundigen voor nodig.

    Het trieste is dat ik geen oplossing weet want als covid19 niet eens kan zorgen dat wij ons aan een paar simpele regels houden hoe kunnen wij bovenstaand dan oplossen?

    Om niet helemaal negatief over te komen een mogelijke oplossing zou kunnen liggen bij:

    Huisarts / consultatiebureau / wijkverpleging geef ze tijd (dus geld / eventuele opleiding) om periodiek stil te staan bij een patiënt. Gewoon periodiek uitnodigen voor een gesprek en zaken doorlopen (mag ook een daarvoor opgeleide persoon zijn), kortom een soort jaarlijkse APK keuring.

    Er is namelijk geen tijd om aan (ik noem het) basis hygiëne te doen.  

    Mijn vrouw regelt de herhaalrecepten via de telefoon (bandje inspreken) en haalt ze op uit de automaat (huisarts en apotheker worden overgeslagen, lekker efficiënt) . In al die jaren heeft  mijn vrouw nog nooit een uitnodiging gehad van de huisarts (of wie dan ook) om de medicijnenlijst door te lopen (is wel gebeurd maar op aangeven door mijn vrouw). In al die jaren nog nooit een arts meegemaakt die vertelde dat er andere inzichten / medicijnen waren gekomen.

    Zo zijn er meer voorbeelden.

    Door de automatische piloot (wel efficiënt) verdwijnt ook een stuk bewustwording. Indien de automatische piloot soms wordt uitgeschakeld zal dat geld kosten maar verdien je dat niet in de toekomst terug door de betere zorg?

Onderliggend
  • Offline als antwoord op reesink

    Het is juist goed dat je altijd je mening geeft Reesink. Dat is niet negatief. Het is jouw beeld van het zorgstelsel en het is goed dat je deze met ons wilt delen.

    De concrete ideeën die je oppert zijn mooi. En vooral gericht op hoe dingen in de zorg wellicht anders geregeld kunnen worden. Ik ben ook benieuwd naar jouw beeld over concrete ideeën om die bewustwording te creëren. Ik las enkele berichten geleden wat voorbeelden van mensen die min of meer bewust kiezen voor zorggebruik. Hoe beïnvloed je dat gedrag? Is daar meer informatie over zorgkosten voor nodig? Bijvoorbeeld vanuit de verzekeraars? Of meer in de richting van een kleine eigen bijdrage voor de zorg die je gebruikt per keer? Dus eigenlijk een beetje zoals ze dat in België doen?

    Uiteraard zijn mijn voorbeeld niet per se de juiste dingen maar wel wat voorbeelden om in deze richting te denken. Wat denk jij?

  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Hoi Michelle, 

    Hierbij mijn reactie.

    Hoe beïnvloed je dat gedrag?

    De vraag zal uiteindelijk door een gedragswetenschapper beantwoord moeten worden (die zou het moeten weten, want hij of zij heeft er voor geleerd Blush).

    Naar mijn mening zijn er teveel verschillende (soorten) mensen (met de bijbehorende achtergronden) en zullen dus meerdere wegen bewandelt moeten worden.

    Mijn eigen gedrag kan worden beïnvloed door logica met duidelijke kaders en handhaving. Als mij iets wordt “opgedrongen” wat ik met logica niet kan verklaren heb ik heel veel moeite om mijn gedrag aan te passen. Uiteraard zal dit nooit voor een ieder gelden dus nagaan wat de doelgroep is en op die specifieke groep een programma “schrijven”.

     

    Is daar meer informatie over zorgkosten voor nodig? Bijvoorbeeld vanuit de verzekeraars?

    Ja zonder meer, maar wel met duidelijke voorbeelden.

    Wat zijn de kosten van een bril / gehoorapparaat (productiekosten) en hoeveel wordt gedeclareerd (gewoon om een beeld te geven);

    Verschil tussen een doktersbezoek op vrijdag of maandag en een bezoek aan de SEH in het weekend;

    Verspilling bij medicatie (heb het zelf meegemaakt dat een persoon haar medicatie liet staan omdat in de bijsluiter stond dat een mogelijke bijwerking was ‘gewichtstoename’).

    Maar ook hoe werkt het hele systeem rond medicijnen. Meerdere mensen klagen dat de medicijnen die ze gebruiken soms wijzigen van fabrikant. Het lijkt wel of de apotheker via contacten een partij “opkoopt” en ja het antwoord is altijd hetzelfde ‘de werkzame stof is hetzelfde’. Ik heb wel eens een opmerking gemaakt maar dan wordt verwezen naar de verzekeraar die het eist. Een stuk uitleg zou handig zijn

    Er zullen veel meer voorbeelden zijn en hopelijk zullen sommige na het lezen gaan nadenken en het begint altijd bij een paar want daarna moet het zich verspreiden (zo is het toch ook gegaan met roken in het bijzijn van baby’s).

     

    Of meer in de richting van een kleine eigen bijdrage voor de zorg die je gebruikt per keer? Dus eigenlijk een beetje zoals ze dat in België doen?

    De eigen bijdrage (zoals in Nederland) voelt niet goed want chronisch zieken (en dat zullen steeds meer worden) kunnen de eigen bijdrage niet vermijden is meer wanneer zit ik op het maximum is het al in april of pas in maand ? Ja er zullen mensen zorg mijden door de eigen bijdrage (bewust of uit financiële noodzaak) maar of dat op de lange duur niet juist zorgt voor extra zorgkosten?

    Kortom ik vraag mij af het hele systeem van eigen bijdrage wel zo een goed systeem is, indien wel communiceer dat.

    We “moeten” naar een situatie dat ons zorgstelsel wordt omarmt als een groot goed waar een ieder een stuk eigen verantwoordelijkheid heeft. Misschien ben ik te naïef om te denken dat een doorsnee Nederlander een stuk eigen verantwoordelijkheid in belang van een ander zou nemen. Je zou het wel denken gezien hoe wij omgaan met de covid19 regels.

    Misschien zou het helpen dat actualiteitenprogramma’s hier aandacht aan besteden (ik bedoel geen zeiktelevisie) maar een aandoening behandelen waarbij de kosten worden getoond en de mogelijkheden om (simpel) de kosten te reduceren waarbij de kwaliteit niet verminderd. Dus een stuk positieve benadering.

     Eind van het jaar een “verslag” wat gerealiseerd is.

  • Offline als antwoord op reesink

    Bedankt voor je heldere reactie Reesink. Volgens mij is de behoefte die je uit, en waar andere zich ook in lijken te herkennen, helder! Er moet meer bewustwording komen van de zorgkosten die worden gemaakt. En een middel om dat onder andere te kunnen bereiken is inzicht geven. En dat kunnen we best breed interpreteren. Uitleg over het systeem, programma’s op tv aandacht laten besteden aan onderwerpen of een benadering waarin je met elkaar gaat kijken hoe je, in een bepaalde behandeling, kosten kan reduceren zonder kwaliteit te verliezen.

     

    Ik ga de status van dit idee aanpassen naar: Helder idee. Dit betekent dat we intern gaan wij bekijken of dit idee/deze wens of iets vergelijkbaars ook via andere kanalen zoals chat of telefonie is binnengekomen. Op die manier krijgen we een nog duidelijker beeld van de behoefte van verzekerden. Met dit pakketje aan informatie gaan we naar de inhoudelijke experts van Zilveren Kruis. Een aantal keer per jaar gaan wij met elkaar in gesprek om ideeën van klanten te bespreken. Na de bespreking krijg je van ons een toelichting of we met jou idee verder gaan of niet.

     

    Ik kan nog niet exact zeggen wanneer ik je een terugkoppeling kan geven. Maar ik hou je uiteraard op de hoogte via deze plek.

  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Michelle, Dank voor de reactie en dat je de status hebt aangepast. Leuk als je mij / ons op de hoogte houdt. Ben aan de vroege kant maar fijne feestdagen en een gezond  en gelukkig 2021.