Emailbevestigingen van telefoongesprekken

Wat is het idee?

Is het ook een idee om als de klant erom vraagt email bevestigingen te sturen met het gegeven antwoord.

Ik heb een paar keer heel specifieke vragen gehad die voor mij redelijk complex waren en dan vroeg ik het om een even in de mail te bevestigen maar dat mag dan blijkbaar niet. Dit begrijp ik niet helemaal. Er kan blijkbaar wel een gespreksnotitie voor jullie dossier gemaakt worden maar ik kan geen bevestiging van het gesprek ontvangen. Ik ga op zo'n moment twijfelen of het antwoord dat ik heb ontvangen wel het juiste is en dat is zeer zeker niet prettig. Vooral niet als het om veel geld gaat.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Hanneke,

Vorig jaar deelde je dit idee. Je wil dat Zilveren Kruis een samenvatting stuurt van een gesprek. Bijvoorbeeld wanneer er ingewikkelde informatie is gegeven. Vorige maand stelden we deze vraag ook aan andere Samen-leden.

Er zijn meer mensen die een samenvatting willen ontvangen van hun gesprek
Veel mensen reageerden op onze vraag! In de reacties zagen we een aantal redenen waarom mensen een samenvatting willen ontvangen. Bijvoorbeeld als hulpmiddel tijdens een gesprek met een zorgverlener. Of zodat je het later nog eens kan teruglezen.

We gaan verder onderzoeken of we dit idee kunnen uitvoeren
We kijken in het vervolggesprek bijvoorbeeld naar de privacyregels. En kijken we hoeveel tijd het kost voor een medewerker. We geven op de pagina Samenvatting van je telefoongesprek een update wanneer er meer duidelijk is.

meer dan 2 jaar geleden
Bovenliggend
  • Hoi Handewijs,

    Dank voor het delen van jouw idee. Zoals je ziet heb ik het verplaatst naar ideeën. Hier bespreken we ideeën van onze verzekerden om bijv. iets aan onze service te veranderen.

    Na een gesprek met ons wil je graag een bevestiging. Vooral bij complexe vragen en vragen waarbij het over veel geld gaat. Zo weet je waar je aan toe bent. En als je geen bevestiging krijgt, dan twijfel je ook aan het antwoord. Je denkt zelf aan een e-mail om de bevestiging te versturen.

    Heb ik je idee zo goed samengevat?

Reactie
  • Hoi Handewijs,

    Dank voor het delen van jouw idee. Zoals je ziet heb ik het verplaatst naar ideeën. Hier bespreken we ideeën van onze verzekerden om bijv. iets aan onze service te veranderen.

    Na een gesprek met ons wil je graag een bevestiging. Vooral bij complexe vragen en vragen waarbij het over veel geld gaat. Zo weet je waar je aan toe bent. En als je geen bevestiging krijgt, dan twijfel je ook aan het antwoord. Je denkt zelf aan een e-mail om de bevestiging te versturen.

    Heb ik je idee zo goed samengevat?

Onderliggend