Een rekening ontvangen? Welke informatie verwacht jij als je inlogt in Mijn Zilveren Kruis?

Voormalig community-lid
Voormalig community-lid

Met mijn collega’s verbeter ik Mijn Zilveren Kruis steeds verder. En dat doen we graag samen met onze verzekerden. Ik ben benieuwd wat jij vindt van berichten die je digitaal van ons ontvangt.

Een rekening ontvangen? Maar waarvoor? En hoe kan ik die betalen? Veel van deze informatie vind je in Mijn Zilveren Kruis.

Help je mij verder op weg? Log dan in op Mijn Zilveren Kruis. Hoe kijk jij naar onderstaande vragen?

1. Stel, je krijgt van ons een rekening voor jouw premie of eigen risico, welke informatie verwacht jij dan als je inlogt?
2. Op welke plek in Mijn Zilveren Kruis verwacht je deze informatie?

03-12-2020 - update van de moderator:
Afgelopen maanden gingen jullie met Cynthia in gesprek over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis. Hier kwamen een aantal mooie ideeën en wensen uit. In het afsluitende blogartikel ‘Dit zijn jullie 5 verbeterwensen voor Mijn Zilveren kruis’ blikken Rogier en Cynthia terug op de gesprekken over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis op Samen.

Heb jij een nieuw idee om Mijn Zilveren Kruis te verbeteren? Open dan een nieuw idee en ga erover in gesprek.

  • Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Zilveren Kruis app was vergeten. In het verleden gebruikte ik die (of haar voorlopers) om rekeningen te declaren. De laatste jaren dienen mijn zorgverleners de rekeningen in, waardoor ik zelf niet meer hoef te declareren. 
    Gisteren heb ik de app een update gegeven en meteen bekeken. Hier kun je de meeste zaken snel vinden en is inloggen via de pc vaak niet meer nodig.

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Beste  ,  en  , wederom bedankt dat jullie reacties hebben achtergelaten. 

     Het lijkt mij heel goed om inderdaad de gebruiker de optie te geven om het op te slaan of alleen te lezen. Ik ben ook benieuwd hoe  en   hier over denken. Willen jullie je declaratieoverzichten of berichten over het algemeen alleen lezen, of slaan jullie ze ook gelijk op op de computer? 

     

    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Fijn om te lezen dat jij in het declaratieoverzicht het complete overzicht wilt hebben. Met het stukje van drinkvoeding bedoelde ik dat het kan zijn dat we dit nog niet weergeven in onze overzichten. Maar zoals ik jou omschrijving lees is dit wel iets wat terug moet komen, omdat anders de rekening niet te herleiden is. Ik zal samen met collega’s moeten gaan kijken welke gegevens wij nu tonen, en ook inzicht moeten gaan krijgen welke informatie wij vanuit de de leverancier/zorgverlener krijgen.

    Wat mooi dat bij jou verzekeraar de informatie over het eigen risco gemakkelijk terug te vinden is bij de facturen. Bij Zilveren Kruis is het eigen risco te raadplegen bij zorgkosten overzicht, die per declaratie inzicht geeft waar de kosten van zijn en wat eventueel voor eigen kosten komt. Daarnaast is het ook mogelijk om in de overzicht te filteren op alle zorgkosten met een eigen risico. Zo heb je één oogopslag inzicht in alle eigen risico declaraties.

      Fijn om te lezen dat je nu minder zelf hoeft te declareren en dat dit automatisch gebeurt. Hoe was je eerste indruk van de app? Is dit iets wat je nu vaker gaat raadplegen, omdat je aangeeft dat de inloggen op de pc niet meer nodig is? Zijn er nog punten die je opvielen? Mijn collega’s van de app vinden het ook leuk om inzichten te krijgen in de app.  Alvast bedankt!

  • Meestal bekijk ik de declaratieoverzichten en berichten alleen maar en sla ze niet op. Na afloop van een jaar sla ik wel de totale zorgkosten etc. op in een pdf bestand.

    Ik heb de app bekeken. Fijn is, zoals met veel apps, dat je met een pincode kunt inloggen. Met DigiD is een omslachtig proces, dit is fijner! Ik ga dit zeker vaker gebruiken.

    Ik heb even een declaratieoverzicht bekeken. Het is wel erg klein op je mobiel. Als ik inzoom verspringt de tekst soms wat. De info is duidelijk en compleet.

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Beste  bedankt voor uitgebreide reactie! Jij hebt dus net als  ook de wens om ze alleen te raadplegen en niet op te slaan. Heel leuk om te lezen dat je de app nu meer gaat gebruiken, dit horen we graag. Ik ga het punt van een klein declaratieoverzicht doorgeven aan mijn collega's van de app, dank je wel.