• Vergrendeld Vergrendeld
  • Reacties 8 reacties
  • Abonnees 22 abonnees
  • Weergaven 21018 weergaven
  • Gebruikers 0 leden zijn hier

Hoe wil jij meedenken op een onderwerp waar Zilveren Kruis op dit moment aan werkt?

Binnen Zilveren Kruis zijn we altijd bezig om verbeteringen voor onze klanten neer te zetten. Daarvoor  willen we natuurlijk weten wat onze klanten belangrijk vinden. We betrekken klanten dan ook op verschillende manieren. We kijken wat klanten ons al verteld hebben, bijvoorbeeld in telefoongesprekken of in een feedbacktool op onze website. Maar we doen bijvoorbeeld ook klantinterviews en usertesten. En we gaan natuurlijk ook hier op Samen met jullie in gesprek.

Experts binnen Zilveren Kruis gaan met jullie in gesprek over een onderwerp binnen hun vakgebied. De onderwerpen van gesprekken kunnen ook heel verschillend zijn. Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis, maar ook aan het mogelijk maken van digitaal contact met je zorgverlener.

Nu zijn we bezig met het verbeteren van Samen zelf. Wij betrekken jullie, als kenners van Samen, daar graag bij. Ik ben benieuwd wat een gesprek over verbeteringen voor jou interessant maakt. Wanneer doe je graag mee en wanneer haak je juist af?

22-01-2021 - update van de moderator:
Afgelopen weken gingen jullie met Martin in gesprek over het verbeteren van het Samen platform. In het tabblad ‘Waar staan we nu’ bovenaan deze pagina lees je wat Martin met jullie input heeft gedaan.

Loop je nog ergens tegenaan? Of heb je een idee om Samen te verbeteren? Deel deze in het topic: Deel jouw eerste ervaringen met Samen

Bovenliggend
  • Offline

    Het gaat om bewustwording vergroten dat "wij" ook mede bepalen dat zorgverzekering betaalbaar kan blijven..

    Ik ben bijvoorbeeld brildragend en het was 3 jaar geleden dat ik een bril had aangeschaft en ik werd de afgelopen weken "bestookt" met reclame dat de 3 jaar voorbij waren en dat ik echt langs moest komen (zowel op papier als e-mail).

    Ik ben er geweest en een andere bril gekocht (er was een kleine correctie nodig) maar ik kreeg er een andere bril er gratis bij ??  (tevens een korting bon als ik binnen een bepaalde tijd een 3de ?? bril zou kopen).

    Conclusie ik betaal veel te veel voor de 1 bril die ik op mijn neus heb (dus ook de zorgverzekering). Naar mijn mening ben ik (en de maatschappij) goedkoper uit als ik enkel de controle en 1 bril moet betalen.

    Waarom accepteren wij dat? Het lijkt erop dat er een idee is van 'wij betalen premie en dan moet wij er ook maximaal gebruik van worden gemaakt, zonder naar de kosten te kijken'.

    Het is mijn overtuiging dat als wij bewuster omgaan met de zorgkosten de zorgpremie kan dalen (of minder stijgen).

    Ik mis acties / meldpunt om (mogelijke) verspilling tegen te gaan of positiever gesteld, wat kunnen "wij" doen om verspilling tegen te gaan.

  • Offline als antwoord op reesink

    Hallo Reesink en Peter,

    Wat een interessante discussie zijn jullie gestart. Ik lees twee interessante dingen. Allereerst een oproep/idee om bewuster om te gaan met het maken van zorgkosten. En daarnaast een concrete suggestie om wel een periodieke controle bij een opticien te vergoeden maar de aanschaf van een bril niet of afhankelijk van het inkomen. 

    Zoals jullie al kunnen lezen geeft Martin aan dat we op dit platform opzoek zijn naar ideeën om constant te verbeteren. Daar hebben we op het platform een speciale plek voor gemaakt. Samen met jullie kijken we welke behoefte/wens er precies is en leggen deze ook voor aan inhoudelijke experts van Zilveren Kruis die bekijken wat ze met dit idee kunnen.

    @Reesink, zou ik jouw idee, namens jou, mogen plaatsen op een andere plek op dit platform? Zodat we daar verder kunnen praten?

    @Reesink @Peter17 ik ben uiteraard ook wel erg benieuwd hoe jullie naar de vraag van Martin kijken. Vanuit Zilveren Kruis starten wij dus thema’s waar je als klant over kan meedenken. Zoals bijvoorbeeld ‘Digitaal contact met je zorgverlener’ waar je kunt meedenken over hoe dit eruit zou moeten zien. Doen jullie graag aan dat soort dingen mee? Of juist niet? En waarom?

    Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Beste Michelle,

    Uiteraard verplaats naar een plek wat beter is.

    En ja denk graag mee, want er moet iets veranderen anders wordt ons mooie zorgstelsel onbetaalbaar.

  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Hallo Michelle,

    J hoor, ik wil daar best over meedenken.

  • Offline als antwoord op reesink

    Bedankt weer beide voor jullie reacties! ik heb het idee namens jou hier geplaatst Reesink. ik hoop dat jullie daar verder met ons in gesprek willen. 

    Goed om te horen dat jullie beide bereid zijn om mee te denken met een organisatie. Wat triggert jullie om mee te denken? En zijn er momenten of onderwerpen waarop je zou afhaken? om wat voor reden dan ook? 

    Fijn weekend alvast voor nu. Groetjes Michelle

  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Ik vind dat wij een heel mooi zorgsysteem hebben, alleen dat ik mij afvraag of het houdbaar is door "ons" gedrag omdat wij vinden dat wij overal rechten hebben (maar om zorgkosten te voorkomen zit minder in onze genen).

    Ik besef gevaarlijk terrein maar er zal een moment komen dat het systeem onbetaalbaar wordt.  

    Kortom meedenken om klanten bewust te maken dat wij een mooi systeem hebben en dat wij het moeten koesteren. Als wij met zijn allen bewuster zijn, ja dan kunnen misschien extra dure behandelingen bekostigd worden.

    Mijn vrouw heeft ook 3 jaar geleden een bril gekocht (heeft een betere dekking) en ze hoeft geen andere bril maar ze blijven haar bestoken met mailtjes en brieven, zie hier de eerste besparing :-)

Reactie
  • Offline als antwoord op Michelle - Zilveren Kruis

    Ik vind dat wij een heel mooi zorgsysteem hebben, alleen dat ik mij afvraag of het houdbaar is door "ons" gedrag omdat wij vinden dat wij overal rechten hebben (maar om zorgkosten te voorkomen zit minder in onze genen).

    Ik besef gevaarlijk terrein maar er zal een moment komen dat het systeem onbetaalbaar wordt.  

    Kortom meedenken om klanten bewust te maken dat wij een mooi systeem hebben en dat wij het moeten koesteren. Als wij met zijn allen bewuster zijn, ja dan kunnen misschien extra dure behandelingen bekostigd worden.

    Mijn vrouw heeft ook 3 jaar geleden een bril gekocht (heeft een betere dekking) en ze hoeft geen andere bril maar ze blijven haar bestoken met mailtjes en brieven, zie hier de eerste besparing :-)

Onderliggend
Geen gegevens