Chatten met onze chatbot: alle informatie in beeld of zelf uitklappen?
Onze chatbot helpt je met vragen over je vergoeding. Dat is meestal veel informatie. Daarom onderzoeken we wat onze klanten het prettigst vinden. Alle informatie meteen in beeld of kopjes die je zelf kunt uitklappen?
Log in en stem. En deel in de reacties waarom die versie jouw voorkeur heeft.
Zolang de laatste vraag van de chatbot maar is "wil je met een medewerker chatten?" vind ik het prima. Het helpt als de chatbot iets aan intelligentie heeft. "Hoe moet ik opzeggen?" Chatbot: "Begrijp ik goed dat u uw pakket wilt uitbreiden?" "Hoeveel behandelingen fysiotherapie per jaar?" Chatbot: "Begrijp ik goed dat u uw pakket wilt uitbreiden?" "Vanaf welk pakket is xxx verzekerd?" Chatbot: "Begrijp ik goed dat u uw pakket wilt uitbreiden?"
Het nut van chatbots is dat ze de standaard vragen eruit halen en kunnen beantwoorden. Bijvoorbeeld, hoe wijzig ik mijn verzekering / eigen risico. Hoe zeg ik mijn verzekering op. Hoe kies ik een ander pakket. Zaken die iedereen ook zou kunnen vinden door op de website te kijken. Op die manier hebben de *mensen* die vragen beantwoorden, meer tijd voor echte vragen.
Chatbot. Niet chatbox. Chatbot is een samentrekking van chatten en robot. Je wordt dus geacht te kletsen met een robot. Elk weldenkend mens kan bedenken dat daar niks goeds uit voort kan komen. Terwijl ik toch over het algemeen heel welwillend sta tegenover alle digitale mogelijkheden.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of ik ervaring heb met de chatbot van Zilveren Kruis, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Ik probeer die dingen nl. over het algemeen te mijden als de spreekwoordelijke pest en Zilveren Kruis had tot voor kort de mogelijkheid om te communiceren via de community en anders zijn ze telefonisch redelijk goed bereikbaar. Maar mijn ervaringen met chatbots in het algemeen zijn zonder uitzondering meer dan slecht. Soms heb je gewoon geen andere optie dan zo'n vermaledijde chatbot, maar dat heeft echt nog nooit tot een bevredigend resultaat geleid. Ze snappen je vraag niet, dus je krijgt het verkeerde antwoord of ze blijven eindeloos vragen stellen. Ik heb echt weleens zo'n chatbot uitgescholden voor 'stomme kippenlip', alvorens gefrustreerd de chatsessie te verbreken.
De kletskamer weet bijna nooit wat je bedoelt. Je komt er dus niet verder mee. Mijn oplossing bij gebrek aan e-postmogelijkheden: schrijf een ouderwetse brief .... vreemd genoeg beantwoordt ZK die per e-post ...
Hoi Michel. Ik heb de betekenis van chatbox opgezocht jou uiteraard bekend
Wat betekent een chatbox:
Een chatroom of chatbox is een virtuele ruimte op het internet waar men kan chatten. Een letterlijke vertaling uit het Engels is "praatjeskamer" of "kletskist".
Zal aan mij liggen maar ik zie niet de toegevoegde waarde echter dat ben ik en mochten anderen er helemaal lyrisch van worden fijn voor hen. Zeker met zo een groot klantenbestand is het noodzaak om alle communicatiemogelijkheden te onderzoeken.