Blogs

  • Rogier
    Waarom Zilveren Kruis niet meer per e-mail antwoordt

    In maart stopte Zilveren Kruis met het beantwoorden van vragen via e-mail. Een rare keuze in dit digitale tijdperk? Niet echt, zegt Frank Bodenstaff, projectleider bij de zorgverzekeraar. Stoppen met e-mail gaat ervoor zorgen dat het contact met klanten…

  • leo_kool
    Ook in deze hectische tijd vertegenwoordigt de Verzekerdenraad jouw stem

    De achtste dag van het gedwongen thuiszitten. Ook al ben ik gepensioneerd en vaker thuis dan de werkende Nederlanders, het is beslist wennen en aanpassen. Gelukkig is het goed weer voor de tuin. Ik maak een grindpad en dat zorgt voor de nodige lichamelijke…

  • willeke_de_weerd
    Verzekerdenraad: ogen, oren en stem van de verzekerden

    Het was weer behoorlijk haasten. Rennen vanuit mijn werk in Haarlem om op tijd te vertrekken richting Verzekerdenraad. Deze keer werd de routeplanner ingesteld op de locatie van Achmea in Leusden. Eenmaal aangekomen was het even zoeken naar de vergaderruimte…

  • olivier_gerrits
    Laat de krakende huisartsenpraktijk niet barsten

    Het Nederlandse zorgstelsel is één van de beste ter wereld. Daar mogen we ook trots op zijn. Maar de realiteit is weerbarstig, zo blijkt uit de Hartenkreet van huisartsen en het pamflet dat zij vorige week overhandigden aan de overheid. De boodschap:…

  • r_dijkstra
    Samen met huisartsen op zoek naar meer tijd voor zorg

    Als huisarts wil je in de eerste plaats aandacht en goede zorg voor je patiënten. Dat bij dit mooie vak ook papierwerk komt kijken, is voor veel huisartsen niet meer dan logisch. Echter, inmiddels staat de hoeveelheid administratie tijd voor patiëntenzorg…

  • Corine_v (Voormalig medewerker)
    Sneller aan de beurt bij een online psycholoog

    Als je somber bent of angst ervaart en je krijgt een doorverwijzing voor therapie, dan moet je daar waarschijnlijk op wachten. De agenda’s van de meeste psychologen zitten namelijk bomvol. Toch zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie zitten en…

  • Sophie
    We zijn er op momenten dat jij het wilt

    Onze openingstijden veranderen.  Omdat we er voor je willen zijn op de momenten dat jij dit wilt. En via de weg die jij zelf kiest: of je ons nu wilt bellen, chatten of ons even wil opzoeken via social media. We vroegen Frank Johnsen, onze manager Customer…

  • Rogier
    Hoe kunnen we de zorg betaalbaar houden voor iedereen?

    De economie van ons kikkerlandje blijft groeien, lezen we in de krant. Hierdoor komt er bij de overheid geld vrij om extra te investeren en lasten te verlichten. Toch lijkt het erop dat we in 2019 meer gaan betalen voor onze zorg. Hoe zit dat? We zochten…

  • Rogier
    Waarom wij je huisarts betalen, ook als je niet op het spreekuur komt

     Ik zie een rekening van de huisarts, maar ik ben daar helemaal niet geweest. Afgelopen week ging het als een lopend vuurtje rond op Facebook. In Mijn Zilveren Kruis kun je zien welke kosten er voor jou gedeclareerd zijn. En steeds meer mensen nemen een…

  • Rogier
    Inloggen met DigiD en sms-controle roept veel vragen op

    Elke maand maken ongeveer 350.000 klanten gebruik van Mijn Zilveren Kruis, de online plek waar je 24 uur per dag je persoonlijke informatie kunt inzien. Bijvoorbeeld je zorgdeclaraties en de stand van je eigen risico. Je logt hiervoor in met DigiD. Onlangs…